fredag 11 september 2009

Tvätt och tjat


Så här ser man ut när man har mormorsjukan, rar men lite borta...

I vårat hus finns det inte tvättid ofta och nu är det ännu svårare eftersom vi måste ha en tvättid på em eller på helgen. Detta resulterar i berg av tvätt, idag när jag kom hem från stallet (nyss) och vi skulle ta tag i tvätten och Martin skulle gå ner med den fick jag panik. Det är skitmycket tvätt och hälften är sånt vi inte hann med sist vi tvättade= skitäckligt, nästan mögligt. Martin kallar mig nästan psykotisk vilket gör mig extra oxtokig sen tjatar han om att jag minsann inte var lika hysterisk sist, nej det är klart som fan att jag inte var vi hade inte lika mycket eller lika gammal tvätt liggande då.
Även mamma är tjatig och har fått någon släng av galna-mormorsjukan, hon lyssnar inte när man berättar saker sen frågar hon om det 2 sekunder senare. Som när vi pratade i telefon för en stund sedan berättade jag att Eilie hade badat i badkaret med mig idag för första gången, hon tyckte det var lika mysigt som att bada i sitt lilla kar. Kanske mysigare till och med. Hon var helt avslappnad och bara njöt. Jag berättade för mamma om hennes första bad i lilla karet, det första doppet någonsin poängterade jag jag sade även att det var i förrgår. Efter jag berättat om det och hur vi filmat och allt så frågar mamma:- Men vad tyckte hon om att bada första gången då?
Då undrar man hur mycket hon lyssnar, jag svarade:- men jag sa ju nyss det. Svar.- jaha...jag trodde du berättade om idag.
jo just för Eilie och jag badade i hennes lilla blåa kar och Martin filmade, sen bytte vi och Martin badade i lilla blåa karet med Eilie och jag filmade, eller..?
Det är samma sak när hon är här, mamma alltså, hon tittar på Eilie helt förtrollat (det kan man ju förstå) och lyssnar inte på vad någon säger. Hon har mormorkoma helt enkelt.

3 kommentarer:

Li sa...

Åkte du bakom oss förut? När du skulle till stallet?
Jobbigt med både tvätt och tjat. Vi har också tvättat idag, men behöver en tid till. Tack och lov finns det ganska ok med tider här ändå. Hoppas ni får en ny snart.

Linda sa...

hihi, jaa, jag la märke till de faktiskt!! haha (mormorkomat)

E-line sa...

Fy17 för o inte kunna tvätta närmanvill! Å andra sidan har ni ju tillgång till både tumlare o torkskåp. Men det överväger inte att kunna slänga i en maskin när man vill.