torsdag 24 september 2009

En liten knubbe


Plugga med pappa

Våran bebis är som sin mamma, går upp i vikt i en rasande fart, men växer inte mycket på längden...
På förra kontrollen för en vecka sedan så vägde hon 3240 gram och hade då gått upp 190 gram sedan veckan innan, galet mycket tyckte barnmorskan, hon var då 50 cm lång (eller heter det kanske 50 cm kort, hehehe). Igår var vi och vägde och mätte henne igen, hon vägde då 3500 gram, barnmorskan var nästan förstummad, hon hade gått upp 260 gram på en vecka och hon var 51 cm lång (kort). Men vi fick massa beröm och morskan sa att min mjölk måste vara prima och att jag skulle vara stolt, mm just precis som att jag kan göra något åt mjölkkvalitén. Hon tyckte att jag var lite galen som läste HC Andersson sagor varje dag för henne redan. Det är tydligen inte så vanligt att man börjar läsa för dom så tidigt, men jag tror att det är bra.
Som ni ser på bilden ovan så börjar hon ju redan att kunna läsa själv, och det är nog för att jag och Martin läser för henne.

3 kommentarer:

E-line sa...

Söt! :) Hon är duktig hon, lärt sig läsa redan :)

Li sa...

Det är bra det! Jag var hos morsan idag och rensade lite bland barnböckerna. Några fick följa med hem så nu ska vi också sätta lite fart med läsandet. Tror vi börjar med "Max kaka". Den är lagom lättsmält :)

Jempan sa...

Ja den har fått bra recensioner av sin målgrupp. ;)