lördag 19 september 2009

Allt är frid och fröjd


Vi kom nyss hem från Eilies farmor, där har Martin och Eilie huserat medan jag har varit borta. Allt har gått utmärkt och ersättningen gjorde sitt jobb, men Eilie hade varit skeptiskt först, nu har hon sovit länge efter att jag kom dit och ammade. Sen skulle jag ge henne mat nyss efter att hon sovit hos sin farmor, hon ville bara äta fem minuter per tutte, det har aldrig hänt förut. Verkar som att ersättningen gett en riktig bukfylla.
Jag och min kontaktis var och kollade på "Prinsessa" en svensk film, den var bra faktiskt. Tänkvärd.
Jo Eline jag vill gärna att vi träffas snart, Eilie tjatar om att ligga på en filt med Siri och bliga på´na, dock är denna helg svår att hinna med sådant. Men kanske kan vi hälsa på er på måndag?
Jag ska snart lägga upp lite bilder från olika tillfällen, måste bara få tummen ur och lägga in dom.
Det är alltid trevligt hos Eilies farmor, speciellt att man alltid får fika, kaffe finns alltid i överflöd och man behöver aldrig kolla innan så att det VERKLIGEN finns fikabröd för det vet man att det finns. jag avskyr verkligen när jag ska till någon och inte vet om det blir bröd till kaffet, då brukar jag smsa och försäkra mig om det, annars köper jag med. Fikabröd är fest.

4 kommentarer:

Li sa...

Ja jag hatar också när man inte vet.. Bra idé att sms:a först.. Det ska jag också börja göra.

Jempan sa...

ja det funkar varje gång, då slipper man den där obehagliga känslan av att inte veta

Linda sa...

Hihi, ja e likadan vet du väl, bakar gärna nåt i panik om jag inte har nåt hemma att bjuda på..haha jävla kärring man e =)
Det jag menade med barnvagnsfikar, var att nu för tiden har så många barn, och alla skriver jämt om sina "mammagruppfikor" som alltid låter så trevliga, att alla träffar en himla massa nytt folk dom fikar med jämt.. typ =)
Och angående festen, så det är helt Okej om ni inte känner att ni vill/kan, för er knodd är juh trots allt ganska färsk! Så ni har världens bästa och godkända ursäkt att inte komma, hihi =)
Pusskram!
Ps, besök vore heeelt fantastiskt!

Linn sa...

Ja, jag med. Blir galet arg när det inte finns fika.
Man borde sms:a ett par dagar i förväg och sedan ringa precis innan för att vara helt säker.