tisdag 1 september 2009

föräldrapenning...

Alltså vilket krångel, jag har skickat in alla papper och anställningsbevis och timmar jag jobbat ända sedan 2006. Nu ringer dom och tjatar om kompletteringar från tider jag redan har skickat in. Sånt gör mig tokig! och med risk för att vara mycket elak så tror jag att handläggaren som ringde var lite bakom flötet. Jag frågade: Men VAD är det du vill ha för kompletteringar? inget konkret svar. Sen tjatade hon om havadeskapspenningen och jag sa att jag inte skulle ha någon sådan, jag är har varit sjukskriven. Detta har jag förövrigt redan pratat med en annan handläggare om. Sen sa hon att jag jobbat 114 timmar i år, alltså på HELA 2009. yeah right, jag jobbade 156 timmar bara i juli så det går inte...usch vad jobbig hon var och tjatade. detta bådar inte gott...

4 kommentarer:

Li sa...

Ja fy fan för dem.. Verkar ju vara omöjligt att göra rätt. Hoppas det ordnar sig snart iaf.

Linda sa...

Ja, men kan juh bara hata.
Se bara till alla ring o va jobbig tills det reder sig!

Anonym sa...

Välkommen till föräldraledigheten, då möter man FK som krånglar med ALLT !! (När sambon var pappaledig i somras fick han inga pengar alls, för FL hade gjort fel på en grej & då får han typ.. skylla sig själv, för att FK gjort fel)

MansonDust sa...

Välkommen till föräldraledigheten, då möter man FK som krånglar med ALLT !! (När sambon var pappaledig i somras fick han inga pengar alls, för FL hade gjort fel på en grej & då får han typ.. skylla sig själv, för att FK gjort fel)