måndag 28 september 2009

All night long

Inatt så sov Eilie åtta timmar i sin säng. Ja det är sant åtta timmar! Jag vaknade, det var ljust ute och jag hade massa plats i sängen. Jag tittade i spjälsängen och där låg hon och snusade. så för en gång skull så fick jag vänta på att hon skulle vakna och vara hungrig istället för att hon väcker mig. Jag tycker att det går utmärkt att sova med henne i sängen men nu har Emelie skrämt upp mig. Vi fikade i stallet idag, jag , Emelie, Isa, Martin och Eilie, allt var gemytligt, tills Emelie berättar om en kvinna som legat ihjäl tre av sina barn, galet att hon fortsatte ha dem i sängen efter första men ändå, tre! Jag vet att jag har en inre spärr jag kommer inte ligga ihjäl henne, men oron kittlar i kroppen, tänk om. Usch!
Ridningen går för övrigt utmärkt, hon blir smidigare och jag stadigare. Tjejen som ska komma och provrida kommer nästa tisdag, då kommer jag ha henne i hyfsat skick, kanske inte i tävlingskondis men hyfsat.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Kul att du kan rida igen. Vi ses i eftermiddag. Kram.

E-line sa...

Aah! Det är bra gött att få sova, länge! =)

Jempan sa...

Åh nej käre Eline, nu läste du fel, Eilie sov i åtta timmar jag sov typ två, var ju tvungen att lyssna, så att hon verkligen andades hela tiden...