tisdag 29 september 2009

Party!!! lite...



Vi har varit på partylite...party? Paryt var hos Cia, det var trevligt och mysigt folk där.Jag gick dit med några i mitt gäng, gänget idag var som följer: Jag, Eilie, mamma och knubbig Tilda. Eilie stal showen från ljusen, först genom att gulla sig. Senare när hon märkte att folk började lukta på ljusen istället för att kolla på henne så tillkallade hon sig uppmärksamhet genom att gnälla lite försynt och sedan släppa ett gäng riktiga brakare följt av ett belåtet stön. Hon satt hos mamma som var rädd att blöjan skulle läcka, jag kan berätta nu i efterhand att det inte var långt ifrån.Ja Eilie vet allt hur man ser till att "nobody puts baby in the corner".
Vi har även besökt läkaren idag som checkade upp Eilie, allt var bra sa hon tills Eilie hungrigt började illskrika, då får hon en sån vacker lila färg över hela kroppen. Då blev läkaren och barnmorskan oroliga och började misstänka hjärtfel trots att de inte kunde höra blåsljud. Detta innebär att vi imorgon har en tid då lillgrisen ska ta EKG, det blir en sömnlös natt.
Jag vet att vi förmodligen inte behöver oroa oss eftersom läkaren lyssnade flera gånger och inte hörde någonting, men det är ofrånkomligt, givetvis oroar vi oss tills vi vet.
Ikväll är det "Desse" premiär, så nu ska jag göra en kopp te och bänka mig bredvid Martin i soffan. Gulle sover sött, men hon kommer snart tillbaka...

3 kommentarer:

Li sa...

Håller alla tummar här för att allt ser bra ut på EKG:t imorgon. Det är säkert inga problem, men jag förstår absolut er oro. Bra att de är nogranna och hellre kollar en gång för mycket i alla fall. Håll oss gärna uppdaterade om läget.
Kram!

Linda sa...

ooj, jaa.. håller tummarna!
Klart inget e fel, hon kanske bara har blått blod :D
Royal ni vet!
Pusskrams

Mamma sa...

Skulle det vara möjligt att få lite bilder på lilla Nusse och hennes föräldrar publicerade på denna exellenta blogg? Har hört från tillförlitlig källa att det bland annat skall finnas en bild på Nusse och hennes mamma som sitter i sängen...Kramar.