fredag 4 september 2009

Rutiner

Ja sådana är inte lätta att få, rutiner alltså. Våran lilla gullegris sover ganska bra ett par timmar på natten i spjälsängen, efter amning, när hon vaknar och är hungrig efter ca tre timmar så får hon matning sen ner i spjälisen igen, lite gosning och sovning och eventuellt blöjbyte först dock. Den här gången är det inte alls lika poppis att ligga i spjälsängen. mammas eller pappas mage/bröst är mycket bättre. Det gick hyfsat i natt i alla fall, jag tror att det var för att jag var så trött så allt jag kunde tänka på var att få sova, ifred...även om det är jättemysigt att sova med Eilie också. Men amning och allt går fint och på dagen sover hon gärna i spjälsängen eller i vagnen eller i famnen eller i soffan, ja hon sover faktiskt överallt.

3 kommentarer:

E-line sa...

Hihi en riktig sovare. Låter skönt!

Li sa...

Är det hon som är Dj Sleepy?

Linda sa...

Myspysigt!
Känns så overkligt på något sätt..
att ni har en liten bebis!
Känns som att de gick så himla fort!!
Men snart ska jag gosa ner trynet i sötnowsen, jag förställer mig typ Tisdag? Jag jobbar mån-ons-fre-lör-sön, så de skulle va fint, då Jovvan e ledig med! :D
Hörs ommet! Kram på er mamma,pappa,barn!