lördag 5 september 2009

Flyttning

Idag har min käre vän Limpan flyttat, det känns plötsligt lite sorgligt. jag kunde inte vara med och säga adjö till den gamla lägenheten. Där har vi haft många goa stunder. Myst med kaffe, tjejkvällar, övernattningsmys, plugg inför tenta och övernattning, djupa samtal och kedjerökning på ballen ja helt enkelt en massa trevligheter. Men det kommer vi såklart att ha i den nya också. Eline hade varit där och inspekterat och godkänt, så jag är nöjd.
Alldeles nyss hände något mycket konstigt, vi fick en hundbajspåse kastad på rutan i datarummet. Vi trodde det var de gamla skojarna Dajje och Kalle, men icket det var ett gäng 13-14 åringar,Martin jagade dom en bit men de hann in i en port. Säkert några av mina elever som visade sitt hat...eller bara några skitungar (fyndigt) som kastade på första bästa ruta. Hur som helst vidrigt, det är lite, lite bajje på rutan, om vi får tag på dom så ska de få slicka bort det.

4 kommentarer:

E-line sa...

Hahaah! Vad gulliga ungar är, visst!? Vi är gamla nu och det straffas vi för... hmm..

E-line sa...

Föresten är det busenkelt att kommentera hos dig. Så det ska jag fortsätta med ;P

Li sa...

Haha! Roligast är att Martin jagade dem. Jag kan se honom framför mig när han springer och hytter med näven åt dem. "Nu stannar ni så jag får tala vett med er.. ligister!"

Jempan sa...

hahaha, ja det var nästan så det gick till, fast han skrek: -Ja spring ni för får jag tag på er då jävlar. Ja typ nått sånt skrek han.