måndag 21 september 2009

Med risk för att uppröra känsliga tittare




Jag tänker skriva lite om barn, inte mycket men lite jag hoppas det är okej med samtliga. Jag har nämligen upptäckt en ny epidemi, den heter: bebishat. Folk blir upprörda av att andra skriver om sina barn i för stor utsträckning, detta är då främst folk som själva inte har barn. de äcklas något förskräckligt av att läsa om andras barn. Därför vill jag varna för att det kan förekomma inslag om barn i denna text.
Jag och lilla gullebullen har idag besökt Eline, Siri, Safira och Larsa i deras trevliga hus i Kvinnerstatorp. Senare joinade även Li och Amos. Mackan kom in en sväng och briljerade med sina kunskaper om våra bebisar, han var inte riktigt säker på om Eilie var en han eller hon och det framkom att han brukar kalla Siri för Iris, men va fan, så länge han håller koll på att Amos är en kille så tycker jag det är kool (ska uttalas som att Jake säger det, dvs finladssvenskt).
Det var meningen att Li och Amos skulle ankomma med oss, men deras babyskydd var i deras bil, det vill säga med Marcus i skolan. Det var med andra ord svårt för dem att åka med oss.
Bebisarna har inte haft särskilt stor behållning av varandra, men vi mammor har däremot haft det av varandra så behållningen bebisarna får är glada mammor. Snart kommer de kunna leka lite mer ordentligt, eller ja om något år kan de i alla fall slåss om leksaker.

8 kommentarer:

Li sa...

Tur att du varnade för den där första bilden av mig. Den skulle kunna försätta vem som helst i chocktillstånd.. fy fan alltså. Tack för idag, det var himla mysigt att träffa er! Puss och kram!

Jempan sa...

hihihi, jag tycker hur som helst att du är fin. ja det var mysigt, jag märkte inte ens att tiden gick så fort, var ju där nästan fem timmar. pok

Linda sa...

Maoow, kan inte tänka mig att någon som hatar barn eller hatar pratat läser din blogg väääl??
Finfina bilder på er och bebisarna!!

Kramar!

ps, håll tummarna för mig idag kl.10 !!

Jempan sa...

Oj vad spännande vad hände klockan tio. Jag håller prinskorvarana hur som. så får du berätta senare.

Li sa...

Tell me tell me! Vad hände 10?

Linda sa...

Jag var på anställningsint. på Ikea för en större "fastare" tjänst!
Får veta i slutet av nästa vecka...tjihooo!!!
Inte bara kassan, utan heeela varuhuset! Jag kommer bli nya Byggare Bob!

Li sa...

Go Linda, go go go Linda!

Anonym sa...

Tänk det här gänget om tre år! Jag menar barnen ifall nån trodde något annat. Undra om de kommer ha lika kul ihop som ni mammor,Linn och några tjejer till? De har ju mycket "knas" att ta efter menar jag...