torsdag 24 september 2009

Invasion


Dom är överallt dom jävlarna. Dom har inget att äta men ändå förökar dom sig, hur? hur?! Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag hatar de jävlarna. Jag talar om bananflugor, de har huserat i våran lägenhet länge och väl. Vi gör allt för att bli av med dom. Håller undan disk och sätter upp fällor (vinäger och diskmedel). Dom håller sig kvar med sina slibbiga små ben och störande flygande. Man sitter och har det mysigt och äter och så blir man störd av att en bananflugeparad passerar framför en. Nej nu får det vara nog, imorgon ska jag sanera köket. Om Eilie vill sova vill säga, det har hon inte velat idag, fören typ nu. Bara snabbsovisar.
Jag har ändå hunnit rensa garderoben, en av två, hon har legat och kollat på sitt babygym, för att avbryta kollandet ibland och vilja komma upp. Hon behöver inte fråga två gånger, jag tar upp henne omedelbart. Sen har jag varit på bio med L, en tjej jag är kontaktperson åt, vi kollade på Flickan som lekte med elden. Den var bra, men jag tror att det underlättade att ha läst boken, vilket jag hade gjort. Martin och Eilie har det bra när jag är borta det vet jag men det är ändå svårt att lämna dem. Nu ska jag börja rida imorgon,och vara borta från dom lite längre än jag brukar vara i stallet, det är tufft men spännande. Både att börja rida och att dom får mer egen tid med varandra.

6 kommentarer:

Linda sa...

Kolla i blomkrukorna! Där brukar dom gotta sig väl! Blomkrukor o gammal frukt =P
Man hatar juh sånna!

Mamma sa...

Hej Snutte! Jag säger bara: Gno med Vim och stålull på diskbänken, i diskhoarna och diskmaskinen. Ta bort silarna också i båda och ge "bananflugjävlarna" en om gång. En annan sak är också beprövat som du säkert vet. 1. Ha dammsugaren framme 2.smyg sakta mot flugkolonin3.sätt på dammsugaren och ta så många som möjligt. Just med bananflugor behövs inte det sättas på någon kork efteråt eftersom dom inte är kända för att krypa ut och hämnas. Många kramar och hälsa till Martin och Lillgris. Mamma.

Jempan sa...

Hej mammagull! vad kul att du skriver här! det värmer mitt hjärta. Listiga tips, jag ska prova allt. Martin smög som en liten indian i köket igår och jagade dem med dammsugaren. Verkar som en hel del försvann. puss och kram (Japp puss)

Li sa...

Jag har hört om en skvätt vitt vin i ett glas, men vet inte huruvida det fungerar eller inte. Kanske kan vara värt att testa om ni får något över efter allt ert festande någon helg :D

E-line sa...

Jag har provat vin. Det drar till sig dem men är svåra att fånga, väl på plats. De fastnar itne i det.... Dammsugaren efter vinet kanske?

Anonym sa...

Bästa fällorna är faktiskt vinäger och diskmedel.