torsdag 23 juli 2009

Va? neeeeej!

Igår bjöd jag och min käre make min papi med familj på ett spontanbesök. Vi satt på altanen och skrattade och pratade, nästan läskigt trevligt hade vi. Efter en stund säger en av mina styvsystrar på fyra år : -Jo du har ju en bebis i magen, visst? men hur ska den komma ut då? Jag försöker vara pedagogisk och tänka ur hennes perspektiv, och svarar : - Den kommer ut där man kissar, det gör alla bebisar. När hon får detta svar knövlar hon ihop hela ansiktet som att hon vill kräkas och halvkvider: -Va? neeeeeeJ! -Ja det är ungefär vad jag känner också, svarar jag sanningsenligt.

3 kommentarer:

Li sa...

Ja det låter ju onekligen obehagligt med en bebis genom kissan. Kanske inte blir några styvkusiner för lillgrisen nu. Iofs ganska bra för då får lillgrisen fler julklappar och sådant kanske.

Jempan sa...

hehehe...ja det vart inte så pedagogiskt som jag tänkt. Julklappar är nog ändå att glömma. jag tycker de ska få bebisar med ljusa pojkar, tänk vilka söta barn.

Linn sa...

Ja, jag vill inte heller någonsin klämma ut en människa ur urinröret. Även om jag misstänker att det inte var så du tänkte. :)