torsdag 30 juli 2009

pensionär

Jag besöker usö mer än den genomsnittliga pensionären. Detta kan bli min sjukblogg, perfa! Eller inte. Idag när jag var på usö så skulle det tas blodprov, detta ogillar jag skarpt, men jag brukar blunda och vända bort huvudet och be själva nålinnehavaren att göra det den ska utan att tala om vad den gör. På detta utmärkta sätt gjorde jag även idag, det enda felet var att sköterskan muttrade hotfullheter som: - Åh vad sakta det rinner, jag får sticka igen. Sen sa hon:- Titta här, ser du vad sakta det rinner. Jag är så artig så att jag tittar, dumt gjort, allt jag vill göra är att slita nålen ur armen för plötsligt så känns den och jag ser den. Tydligt. Jag behärskade mig dock och tittade bort igen efter lite medhållande mummel om att -ja oj vad sakta. Undrar hur Eline hade klarat detta? Säkert hade hon klarat det bra, men varit väldigt rädd.
Efter nåltortyren så visade jag Martin vart jag badar när jag är på behandling, han var ganska imponerad av badkaret som är rätt så tufft och stort med diverse lyxigheter. Hoppas det är ett sådant de har på förlossningen också, jag planerar nämligen att sitta i ett sådant under värkarbetet om tid finns. jag får ju inte använda epidural och sånt. Men det gör ingenting för jag vill ändå bara använda lustgas.
Jag har fått mediciner nu som inte känns bra att äta när jag har lillgrisen i magen, dock så säger läkarna att det inte är någon fara och på FASS står det bara att man skall rådfråga läkare om man är gravid. Så jag tror att jag kan vara lugn. Jag är redan lite överbeskyddande ... curlingfasoner?
Nu har jag skickat alla papper till försäkringskassan, hoppas att det inte dröjer 100 år innan jag får svar.
Nästa gång jag skriver ska det inte vara ett ord om sjukhus eller sjukdomar. Punkt slut.

7 kommentarer:

Linda sa...

hörru, de får vara hur mycket sjukdom o vadfalls som helst i din blogg... vet du varför?.. för det är Din blogg, och din faktiska vardag =)

Krams!

Jempan sa...

ja det är just det som känns så trist, jag ska skriva lite mer om kuliga saker istället

Li sa...

Hm.. jag såg inte till något badkar alls, men har ju hört att det ska finnas. Kanske kan vara bra att säga till när man ringer in så de ser till att man får ett sådant rum. Tycker du ska be om ett extra lyxigt badkar iaf som kompensation för EDAn. Because you´re worth it!

Linda sa...

äh, man behöver inte altid vara så kulig. Jag skriver väl inte så kuliga saker jag heller, jag skriver de jag har lust med för stunden, och inte för att roas på de skrattande sättet lix =) hehe.. du skriver juh roliga saker om sjukan, som nakenfiset? de var kul skrivet! hehe :D

Anonym sa...

kan man inte föda i vatten? det har jag alltid velat, det verkar groovy.

/L.Jo

Jempan sa...

jo jag ville det, föda som en delfin, men man får inte det i sverige...fisigt

E-line sa...

På förlossningen i Örebro finns det två rum med sittbadkar inne i badrummet. Jag sa till om att jag ville ha ett av dem första gången jag ringde (tors kväll/natt) När jag verkligen kom in lörd morgon fick jag ändå inget. De var upptagna. Så säg till varje gång du ringer in, om det blir fler ggr....

Elak sköterska som visade dig hela föreställningen!! Hon hade fått en medvetslös patient om det var jag.