söndag 26 juli 2009

Däckad

Jag har legat som en gammal tant på en värmedyna och skrikit på Martin ett par dagar nu. Han är mycket förstående och bra som sjuksköterska, även om han har sina begränsningar... ingen tillgång till morfin har han velat stå till tjänst med till exempel. Annars rekommenderar jag honom varmt om ni behöver lite hjälp någon gång när ni är sjuka.
Pappa var här idag för att ge expertbedömning om eksemen och för att lyfta mig så att min rygg blev utsträckt. Han kunde inte lyfta mig så som han ville för det gjorde för ont på eksemen, och han orkade inte lyfta mig så som jag ville bli lyft. Nu vill jag lägga till att JAG kan lyfta HONOM på det sättet, detta innebär med andra ord att jag är starkare än pappa. Han väger ca 120 pannor jag väger ca 95 pannor i mitt nuvarande skick. Pappa skyllde på diverse, det var kul, han kom också med glada nyheter, men det ska jag inte skriva om än på ett tag.
Nu skriker ryggen av smärta så nu skall jag återgå till utgångsläget,värmedyna.

2 kommentarer:

Li sa...

Om det är vad jag tror så tänkte jag på just det tidigare idag faktiskt, men höll det för osannolikt. Kanske kan pressa dig på info vid senare tillfälle?

Anonym sa...

men lille jerry! det gör mig ont att höra om dina smärtor. snart kommer jag hem och tar hand om dig.

puss/lenny