fredag 17 juli 2009

ordning och reda, pengar på fredag

Det finns mycket olika folk alltså...det värsta är att jobba ihop med folk som man inte förstår hur de tänker. Som alldeles nyss så inträffade följande på jobbet: Klockan var 12:00 jag kom inrusande på jobbet för att skriva saker till jobbarkompisar som gällde för kvällen, attestera mina jobb, hänga in nycklar och sedan gå hem då jag slutar 12. Men precis när jag kommer innanför dörren säger en jobbar"kompis" -Du slutar nu va? -Japp, nu är det helg säger jag glad i hågen. -Ja men då kan du följa med mig på ett larm, för jag har inte tid att vänta på någon annan, för då får jag ta lunch senare. - Eh fast ska jag jobba över ännu mer för att du vill ta lunch nu? undrar jag och har svårt att se logiken. - Nehe det ville du inte, ja då får jag väl gå själv, säger hon och stormar iväg.
Jag har inte en chans att ge andra förslag eller fundera på huruvida jag borde jobba över för att hon ska få längre/tidigare lunch. Det är väldigt jobbigt med sådant på arbetsplatser, det leder till osämja och tråkigheter. Har ni liknande erfarenheter från era arbetsplatser? Annars är jobbet kalas som vanligt och alla är busiga och kuliga. Både pensionärer och jobbisar.
Nu ska Martin och jag till Kvismaren och picknicka, läsa böcker och ha mys. Det är underbart att sluta tidigt och få mer tid med la familia. kanske lägger jag upp bilder senare på mysigheterna.

Inga kommentarer: