söndag 12 juli 2009

Söndagtankar

Söndagar är alltid lite bitterljuva, det är ledigt och man vill hinna göra massor. Samtidigt så vet man att dagen efter innebär arbete, då tänker man på det och vill göra så lite som möjligt och bara vila upp sig.
Martin är nere på Statoil och köper en sallad som han ska ha när han jobbar natt idag (inatt), jag bad honom att köpa med choklad men han tycker att jag inmundigar lite mycket av den varan och har utsett sig till min livscoach som skall bestämma över mitt ätande, så han sa barskt nej, det förekom även fingerviftande under min näsa.
Nu kom han hem och fnissade åt det jag skrivit, han hade även köpt med smoootie, det var rart gjort.
Vi har funderingar på att gå till pappa och tvångsfika där, de är inte alltid så glada för gäster. Främst så vill vi träffa brollorna och vi ät lite sugna på pappas tuffa grill också...vi får se hur det artar sig. Linn kommer hit sen, hon ska hämta sina katts hos Martin.G, som har inackorderat dem under Linns vilda festivalliv. Tur att jag får se henne live så jag vet att hon lever på riktigt. Sen får hon ta det lugnt ett tag med vildheter, jag blir helt utmattad av att oroa mig för henne när hon är på dylikt.
Nu ska jag gå och dricka min smootie och fisa (jag är laktos).

Avslutar med en Grattis hälsning till Marcus som fyller 26 idag! Grattis från Hallins!

5 kommentarer:

Li sa...

Marcus tackar för uppmärksammandet. Söndagar suger ju vanligtvis, men nu när jag är ledig jämt är alla dagar bra:)så du har något att se fram emot.
Är du verkligen laktos? Inte laktosintolerant eller så?

Jempan sa...

I am Laktos, jennie Laktos.

E-line sa...

Äsch! Du fiser ju jämt! Känns inte helt ok att du skyller på laktosen... :P

Jempan sa...

Sant så sant, men det är alltid bekvämt att ha något att skylla på.

Li sa...

Vill du att vi uttalar det som Laaaktos? Lite finskklingande sådär?