torsdag 9 juli 2009

Efterfrågad magbild


Jag blir ALDRIG bra på bild. Men här har ni en magbild från v.28. jag har inga nyare på datorn, nu är jag i vecka 31 och är ännu tjockare. En dam på jobbet sa idag: " -Nu tror jag rumpan är lika stor som magen." Dom är så rara och härligt ärliga pensionärer....
Jag undrar vart Linn har tagit vägen, har hon blivit uppäten av vampyrer i Slovenien? Har hon gått med i någon sorts förening med sina nyfunna vänner och bestämt sig för att tex Tyskland är ett land där hon vill bo? Har bussen kört vilse? frågorna är många men inga svar får man, hur många sms man än må skicka, och hon brukar svara kvickt. kan någon lösa denna gåta? kanske har jag tagit fel på hemkomstdag, det har hänt förut, jag trodde att Lenis skulle komma till La swede i måndags men det var idag den stora dagen inföll. Vi skall ses på måndag, för hon är i Dalarna nu.
Idag har jag haft en gosse som gått bredvid mig på jobbet, jag skulle lära honom allt jag kunde. han var mycket trevlig och redan hyfsat kunnig inom ämnen som pensionärer, bemötande och liknade som kan vara användbart. Den första farbrodern vi går till säger efter en presentation av denne arme gosse: "- Du är väldigt lik min dotter, An....."Detta påstående leder till att jag får svårt att andas av allt fniss som vill ut. Men gossebarnet säger artigt "-Jasså är jag det." Varpå farbrorn rycker till och utbrister: "Är det en pojke?" här bör tilläggas att pojken/gossebarnet är närmare två meter och har skäggväxt, visserligen har han även långt hår, men detta är uppsatt i en hästsvans då jag gett honom skarpa order om detta, så det går inte ens att skylla misstaget på håret. Ja det var galet kul.
Annars har jobbet idag varit lugnt, igår drog jag dock sönder ryggen vilket har gjort vansinningt ont under dagen och när jag kom hem fick Martin hjälpa mig att tvätta håret för att jag har så ont. Det gör till och med ont i ryggen när jag skriver, så nu blir det slut för idag.

4 kommentarer:

Li sa...

Oj vad det växer! Ja några veckor kan göra en jäkla skillnad när det börjat hända saker. Inte så fasligt länge kvar nu.

Linda sa...

stackare! Ryggont är faaan inte roligt! Man blir som en kolli...
Linn kom hem igår! (vilket du säkert vet redan, haha) och iväg på nästa festival idag!
Va fin du börjar bli med magen!!

Ses nästa vecka hoppas jag!
Kanske kan få med Li över så man får kika på Amos!
Pusskrams!

E-line sa...

Galet kul med gosseflickan! :D

Li sa...

Ja ta med mig!