måndag 20 juli 2009

Lill(e) Siri

Eline och larsas bebis skall få det vackra och mycket passande namnet Siri. Det är tydligen ett släktnamn på Larsas sida, men jag tror att Eline hade tänkt på det namnet redan innan hon visste det. Vi var och hälsade på dem idag, det var otroligt att se hur snabbt Eline har återhämtat sig, hon var fräschare än någonsin. De nyblivna föräldrarna hade snabbt hittat sina roller och verkade mycket bekväma. Jag hoppas att det går lika snabbt för oss. Men jag är mycket tveksam...Eline är en av de tappraste jag vet och framför allt så har hon mer energi än ett helt dagis. Hon kommer aldrig få slut på tålamod eller känna att hon skulle kunna döda för att få sova en liten stund. Hmm hon kanske är en vampyr, de behöver ingen sömn...
Annars har dagen mest bestått av diverse ärenden, lämna in barnvagn, kolla efter regnskydd till barnvagn, hämta paket, gå på apoteket, handla, ringa viktiga samtal, osv. Det är verkligen vuxenpoäng när man har ärenden som måste bli gjorda.
Imorgon skall vi åka och hämta hem Cimpan, det ska bli skönt att ha henne hemma igen. Jag börjar bli trött på karusellen med att hämta och lämna henne nu, så jag hoppas verkligen att hon har en fölbebis i magen.
Jag avslutar med att be L om ursäkt för mitt påhopp nyss, det var oförtjänt, men det är typiskt sådana osmartheter som kan göra dig ilsken (och mig) så jag fick för mig det. Jag skyller lite på hormonerna, men det var mest bara jag.

8 kommentarer:

Linda sa...

ooh shiit, då måste man juh kommentera!
haha.. anledningen till att jag e dålig, e för att jag oftast läser bloggar på morgonen innan jag ska jobba.. o då har man tight om tid.. ska ändras, ajaj ma'm! =)
Pusskram!!

E-line sa...

Hahaha! Ett helt dagis?! Ja, du har ju jobbat på dom så du borde väl veta? Kanske är jag en vampyr o bara väntar in rätt tillfälle. När det bara är du o jag...... ;)

Inatt hade passat bra för att döda för sömn kan jag säga. Tur man inte är ensamstående!!

Jempan sa...

MhM jag visste´t Eline! Ja det måste vara ett helvete att vara ensmstående i början, då får man se till att ha vänner och familj som ställer upp.

Anonym sa...

Är det jag som är L? Du har ju så många.. Jag kände mig träffad i alla fall, men jag måste bli ursäktad som har varit hemma i Svea och inte ens läst bloggen, det fattar ju vem som helst.. Nu är jag tillbaka på regnirland och det är både kul och apa. Jag vill också vara hemma och se din mage och ge dig saker. Snart kommer jag och terroriserar dig igen, lille Jerry. Jag gillar namnet Alma bäst, men det vet du nog redan. Puss!

Li sa...

Det är ok. Men görn´te om et för då skickar jag Vampire-Eline på dig! Mouahahaha!
Nej, skämt å sido, missförstånd uppstår så lätt när man kriver på det där jädra msn. Sånt som händer.
Vi håller tummarna för att Cindy är nästa i raden av alla preggosar iaf. Ska dessutom försöka bli bättre på att kommentera, men alla inlägg hinner jag inte med.

Aaaaannaaa sa...

Jag visste fan inte ens att du hade blogg:o
tror jag? hah, hm.

Jempan sa...

nein lena du är inte L, jag har väl inte varit dum mot dig? jag vill också att du ska vara hemma, mest för att då kan vi spela svante. Martin vill inte lära sig. och jag gillar det där med att du ska ge mig saker. puss

Anonym sa...

jo den där gången när jag var 7 och du tvingade mig att gå under en häst fast jag var jätterädd.. men den ursäkten kanske kommer i ett senare skede, det är aldrig för sent.

den 17 augusti kommer jag hem igen, och då ska vi ha en ny svante-session. puss min jerry.