torsdag 23 juli 2009

sova och sova

Jag har alltid gillat det här med att vila. Linn säger att det är ett fejkord eftersom att jag faktiskt sover och inte bara vilar. Det är förvisso sant, nu när jag är gravid har det här med vilandet tagit katastrofala former, jag vilar och sover i timmatal om jag inte har något planerat. Som tur är så har jag ganska ofta saker planerat annars tror jag att jag skulle sova jämt. Det är så himla skönt att sova. Håller ni inte med?
Idag hos barnmorskan upptäckte jag att jag har gått upp 24 kg,det är helt galet, ytterligare en anledning att bli trött.
Nu är Martin på gymmet och är duktig, dit skulle jag behöva gå och träna ryggen, men det får jag inte när jag är gravid. Efter bebisens nedkomst (hoppas fortfarande på storken) då minsann ska det gymmas, ridas och jag ska tusan i mejen gå på vattengympa varje måndag också. Är ni med mig? kan behöva lite sällskap på just vattengympan.
Jag satt nyss och tittade på Gordon Ramsey på tv, han verkar vara en bra kille, men det är så jäkla irriterande att de lägger pipljud när han svär för killen har ju ticks han svär oavbrutet, det piper så ofta så det är som att kolla när svt kör sin testbild, piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip.
Nu ska jag ringa lite very important samtal, sen ska vi göra apshabloner på skötbordet när Martin kommer hem.

3 kommentarer:

Linda sa...

ÅH typiskt, de där med vattengympa, tål juh inte klor skiten, slutar typ andas o blir rödprickig =(
Men därimot bangar jag inte på lite gym!!

Linda sa...

HOHO vad svårt jag hade med ordet :" apshabloner" hahahha apsha-bloner?...aps-habloner?
Tils jag insåg de magiska AP-shabloner =) hihi typiskt

Jempan sa...

Ja det var ett lite lurigt ord det håller jag med om.