tisdag 28 juli 2009

Peta med pinnar...

Idag har jag varit iväg på behandling på sjukhuset. Det var knappt några konstigheter...eller? Jag kom dit och skulle anmäla mig i receptionen på hud, det stod folk innanför luckan, dessa kollade bara på mig och fortsatte med...ja vad de nu gjorde därinne i luckan, sen frågar en av dem efter fem minuter: -Har du fått hjälp? eftersom jag har stått där ett tag och hon har sett mig hela tiden finner jag detta komiskt, sa jag fnissar och säger:- Nix. -Nehe, svarar hon. Men hjälp det får jag inte. Sedan kommer en hjälpsam kvinna och tar betalt och talar om att jag skall gå till behandlingsrummet. När jag kommer dit är det en rar undersköterska där som ber mig ta av mig kläderna. -Ehh allt då eller? frågar jag lite försynt. -Ja, du ska bada. Detta påstående kan jag givetvis inte säga emot, när man badar är man naken punkt slut. Så medan hon grejar med mitt bad och häller i diverse klär jag av mig. Känns lite konstigt att stå barfota på hela kroppen framför en främling. Då rycks dörren upp och in spatserar tre personer, de hälsar vänligt och håller i ett gäng "pinnar" var. Dessa pinnar börjar de sedan peta på mig med, på eksemen, en lyfter på mitt bröst och petar under och säger sedan:- Det var kladdigast där, med en förklarande röst. -Ah okej, svarar jag förbryllat. Sen sticker doktorn hål på en hinna över ett sår och pillar med en pinne. Detta händer snabbt, hon håller i en nål och vips sticker hon den i såret.
Det värsta var faktiskt inte att det var obehagligt eller smärtsamt att bli petad på, det var att det var ganska förnedrande att stå i födelsedagsdressen inför fyra främlingar som petade på mig med pinnar. utlämnad är bara förnamnet.
Men efter denna pers så fick jag hoppa i badet och sedan bli insmord efter, det känns mycket bättre nu faktiskt och jag ska tillbaka nästa vecka för samma behandling, minus petning.
Well, well jag har ju sagt att jag är tacksam för all smärta jag kan få uppleva innan förlossningen, men dessa dagar har det varit smärta dygnet runt så nu är det nog! Snacka om att jag fått vad jag önskade mig.
Mami hämtade mig efteråt och jag bjussade henne på mc donalds som tack för hjälpen, hon gav bort ca 50% av sin mat till hundarna (Tilda och Mozart), inte konstigt att hon är så smal när hon håller på så.
Sen kom Linn och hämtade mig hos mami och så åkte Linn och jag på rövarstråt med diverse upptåg. Men mest har vi suttit och fnissat med Martin hemma hos oss. Linn kanske ska sova hos mig på fredag för stackars Martin jobbar natt tre dagar i rad. Då ska vi ha pyjamispartaj och jag ska försöka lära henne spela Svante annars blir det Monopol. Nu har jag varit uppe så länge så nu blir det kanske lite värmedyna....

5 kommentarer:

Linda sa...

hhaa nä men lille, aaw! stackarn =(
skönt att de känns lite bättre ialf! =)

Jempan sa...

ja det är härligt när det släpper.

E-line sa...

Vilka taskmörtar! Du skulle aldrig ha sagt att du var glas för all smärta......

Anonym sa...

jävla apor! de måste väl förvarna om att de ska peta på dig när du är naken??!

Vad kul att du lär ut Svante, mitt släktspel, det ska jag tala om för mormor.

Jempan sa...

Vad bra att du tycker att det är okej att jag lär ut svante, men jag vet inte om jag kan...är ju inte så haj själv än.