söndag 5 juli 2009

konfirmation

Nu har Kalle confirmat (bekräftat) Gud. Det var helt galet lång gudstjänst, som vanligt. Då var jag ändå sen och missade första kvarten, detta pga min älskade och förvirrade lillebror. Han sa att det skulle vara klockan tre i kyrkan idag. Halv tio nu på morgonen får jag ett sms från hans mamma där det står: "Jag sitter långt fram i kyrkan till höger." Va fan det skulle ju börja tre, tänker jag som ligger i sängen och myser. Jag skriver ett sms och förklarar mig. Klär mig, sminkar mig och är där till kvart över, jag tror faktiskt aldrig att jag varit så snabb någonsin. visserligen fick jag på mig ett skitigt linne under klänningen, men va tusan. När jag och Ludvig skulle köpa present och blommor efter själva cermonin så tyckte Ludvig att vi skulle ta ett kort som det stod "Tack" på, sen skulle vi skriva :"Tack för den skittråkiga stunden i kyrkan Kalle." I kortet. Jag var nästan beredd att gå honom till mötes, men det blev ett vanligt kort. Ludvig och jag kom fram till en teori om varför man ska stå upp stundtals i kyrkan, det är för att man inte ska kunna sova i lugn och ro. Men det gjorde Ludvig ändå...tills Gustav väckte honom så omtänksamt, han vart helilsk.

Det är vissa saker som krävs för att det skall kännas som sommar på riktigt, nämligen följande:
* Åka ut till sommarstugan och sova där.
* Bada i många sjöar.
* Vara på kusten ett par dagar.
* Temperatur över 20 grader.
* Läsa massa böcker som inte är skolrelaterade.
* Åh jordgubbar, massa juppjuppar
Av dessa punkter kommer inte den viktigaste bli uppfylld denna sommar, nämligen kustenresan, detta pga att Martin bara har en vecka semester, jag jobbar så lägligt sex dagar av denna vecka.
Detta måste lösas, det är ett reelt problem för mig. Uppdrag:hitta vikarie några dagar v.30, börjar imorgon. Följ den spännande jakten.

7 kommentarer:

Li sa...

Haha.. jag tycker Ludde skulle bli kortförfattare. Eller sorry. Ludvig, menar jag såklart.

E-line sa...

Inget slår juppjuppar. Men solnedgång, röka o alkohol är ju ett fint sommarmärke oxå.... Jag kommer definitivt följa "Jakten på den (mördade) vikarien" =)

Jempan sa...

Asch då jag tycker ändå inte om alkohol och sånt tjafs

Anonym sa...

Snart blir det hultsjön med alkoholfri öl! Och örtsnus. Vi ska BADA och GRILLA det har du LOVAT! puss?

Jempan sa...

jadå lennart det blir det. jag har lovat, men tältning vet i fan alltså, den där satans snabb du vet...

Li sa...

För att vara en nystartad blogg tycker jag uppdateringen är lite gles.. Kan det åtgärdas tro? Och magbilder vill vi ha också!

E-line sa...

Håller helt o fullt med KG....!!