lördag 18 juli 2009

Utflykt

Igår var jag och Martin iväg på utflykt till Kvismaren, vilket jag nämnde i bloggen att vi skulle. Vi köpte mat på Maxi i deras plockdisk och köpte bigaråer och jordgubbar, här skulle mysas! När vi kommer dit så hittar vi direkt en perfekt kulle där vi har utsikt över fågelsjön, efter en liten stund på kullen/berget säger Martin:- Jag och pappa var här och kollade på när ormarna hade ormgrop på våren, det finns jättemycket orm här. Efter detta avslöjande så kändes det inte alls lika mysigt att sitta och äta bär och sola. Jag ville hem! Men icket, här skulle kollas på fåglar med kikare, från fågeltornet. Så dit pallrade vi oss, jag var livrädd hela vägen, speciellt när jag såg en varningskylt som det stod ORMAR på. När vi väl åkte hem så var Martin nöjd med trippen, han hade dock velat se lite fler rovfåglar. Jag var mest nöjd med maten jag. Senare på kvällen åkte vi på en utflykt som passade mig bättre, vi åkte till Tisarstrand där vi åt glass och badade. När vi precis hade satt oss på stenarna med våra utsökta glassar kommer det en liten nakenfis på ca 1 och 1/2 och börjar kasta korvbröd i vattnet bredvid oss, det tog ca 10 sekunder för alla fåglar i närområdet att få nys om detta. det var fanimejen änder överallt, något jag avskyr att ha nära inpå är änder. Fiskmåsar seglade i luften och smygdök mot brödet. Trots alla dessa fasor så kunde jag nästan bara tänka på vilka dumma föräldrar det var som släppte sin lilla pojke med bröd i näven för att mata fåglarna, han höll på att bli biten flera gånger och pappan som stod bredvid verkade inte bekymra sig nämnvärt fören en and höll på att bita nakenfisen i snoppen.
Det finns verkligen alla sorters föräldrar, undrar hur jag och Martin kommer att bli? Curlingföräldrar?

Inga kommentarer: