tisdag 14 juli 2009

Lillgrisen

Lillgrisen är namnet våran bebis kallas under sin "i magen" vistelse. Detta kan tyckas fräckt och elakt men det är det verkligen inte, det är ett gulligt smekis. Lillgrisen är just nu ganska så still inne i magen mestadels, det är en liten stund på kvällen samt efter kaffeintag som det sprattlas lite. Tydligen så börjar det bli trångt därinne. Ganska mycket syre går det också åt verkar det som, då jag tycker att jag får ganska lite tilldelat, detta beror till viss del även på lillgrisens position i magen. Ibland så går det lätt att andas och ibland är det som att bebisen bor i lungorna. Annars så tycker jag att detta med att vara gravid är riktigt behagligt och mysigt, jag rekommenderar det varmt. Synd att inte Cindy också kan fatta hur trevligt det skulle vara, jag skulle tjäna så mycket kosing på att hon blev dräktig snabbt.
Just nu så väger bebisen runt 1,5 -2 kg och är runt 43 cm lång. Med andra ord så kan jag inte skylla min rent otroliga viktuppgång på bebisen. Synd...det är ju alltid skönt att ha någon att skylla på. Jag planerar dock att bli smalare än jag varit på många år efter förlossning och amning är avklarat. Jag och lillgrisen ska gå på babysim, långpromenader, yoga och diverse annat skoj och hälsosamt. Men enligt en charmerande släkting till Martin så ser jag tjock ut oavsett hur lite jag väger, hon tyckte att jag såg tjock ut när jag vägde mellan 52 -55 kg. Så det kanske är min lott i livet, att se fet ut. Uj så bittert sagt, jag tror jag väljer att skita i vad hon säger.
Idag har Lena och jag hängt med mamma på stugan och plockat hallon och vinbär, de förstnämda åt vi upp lika snabbt som vi plockat dem, givetvis enbart för att lämna plats åt vinbären.
Jag har även lyckats ringa min käre far när mina hormoner var som argast och så skällde jag lite på honom för att han inte beter sig så "pappigt" som jag tycker sig bör när man ska få ett barnbarn snart, hoppas han tog det till sig. jag misstänker att det tog lite för han tyckte vi skulle ses imorgon, tyvär är jag fullbokad, men det var trevligt att han ansträngde sig.
Nu ska jag kolla på tv sen sova, det känns lite som att ha semester det här med att jobba 50%. Gött. Chip och hej!

Inga kommentarer: