lördag 9 januari 2010

Lis bröst är som svalor som häckar

"Sommaren som aldrig säger nej" är en sång som den svenska gruppen Malta sjöng då den vann svenska Melodifestivalen 1973 och tävlade i Eurovision Song Contest 1973. Därur härrör strofen "Dina bröst är som svalor som häckar" - en av de mest välkända textpassagerna i svensk melodifestivalhistoria.
Jag måste säga att jag tycker att Lis bröst är som svalor som häckar. Verkligen vackra. Just nu tillhör de främst Amos, men inom kort släpps de fria till allmänheten igen, jag längtar. Främst så skulle jag säga att de är som svalor som häckar för att de är så ombytliga, ena dagen är de normal stora, som vanligt liksom men när det är fest då blir dom dubbelt så stora. Detta påminner lite om svalor som häckar ena dagen och flyger ur boet ut och in nästa dag. De påminner mig även om svalor som häckar pågrund av att innehavaren av dessa fantastiska bröst gärna bär färger som man förknippar med svalor, så som mörkgrönt och mörkblått, då tänker man:"Därinne häckar de, svalorna". Och tänk vad det är fantastiskt med bröst, jag blev liksom uppväck och upplyst på riktigt om det livgivande brösten står för när Li satt och gav Amos mjölk ur sina häckande svalor till bröst precis när han blivit satt till denna ljuva värld.
Detta är det absolut konstigaste inlägget jag har skrivit, men jag är nöjd ändå.

3 kommentarer:

Li sa...

Hahaha!

Li sa...

Din stjärt är som en solmogen tomat darling!

Linn sa...

Haha, detta är verkligen ett konstigt inlägg. Jag måste dock hålla med om att Li´s hylla är to die for, med eller utan mjölle! :)
Trevligt att även kvinnor uppskattar varandras bröst och att de inte bara är leksaker för bebisar och karlar.
Och jag håller med Li om ovanstående också.