söndag 10 januari 2010

Helgmys, mera med glass och sova.

Igår kom mamma hit, det var mycket trevligt. Efter att vi hade lagt Eilie så tog jag och Martan på oss lite deo och gick ut och åt här i stormetropolen Kumla, medan mamma satt hemma hos oss och stickade eller ja sånt som hon nu handarbetar med. Vi hade mycket trevligt och åt gott, men undan gick det, tror vi var borta en timme, vi köpte med det viktigaste hem, efterrätten (glass såklart, trots kylan). Den åt vi i sängsoffan och drack kaffe och hade väldigt trevligt med massa snack och skratt. På morgonen så ammade jag Eilie och sen mös hon och mamma i sängsoffan och jag och Tilda gick ut. Sen gick jag och sov en stund till (ganska länge) medan mamma och Eilie hade det väldigt bra och trevligt ihop.
Det blev brunch vid köksbordet, där nu även Lillgrisen kan sitta korta stunder.
Allt som allt har det varit en mycket bra helg, Eilie och jag har kollat på Förnuft och känsla. Eller, jag har och hon har lekt och rullat i sängsoffan bredvid mig. Hon får inte kolla på tv, det är tufft att vara liten.
Eilie är underbar, hon är glad nästan jämt och tar det mesta med jämnmod. Just nu är hon dock i en blygperiod, men hon är bara blyg och ledsen en kortis sen blir hon social och pratglad igen. Hon har varit blyg för min morfar, Sanna och lite för mamma. Hon blir surmule och säger ma-ma-ma och kollar på mig och viftar på armarna. Sen går det över efter hon har fått vara i famnen en stund. Hon har nu provat att äta följande: Morotspuré, palsernackspuré,potatispuré och bananmos. Allt har slunkit ner utan protester. Kul att hon gillar mat, hon är som mor sin.

1 kommentar:

Mamma sa...

Det är verkligen mysigt att vara hemma hos er. Kramar Mamma/Lotta och Mormor.