torsdag 14 januari 2010

Korthajar & födelsedagsmamma

Igår var mina goda vänner Eline och Li här, de var barnlösa och fria. De såg bestämt lite vilda och galna ut också, det snackades högt och ljudligt om hur mycket pengar vi skulle spela av varandra. Den ena var värre än den andra i sitt ornerade om hur rik man skulle bli på de andras kosingar. Det slutade med att jag gick tre spänn plus och Li gick några tior plus och då kan ni alla räkna ut vem som gick minus. Vi hade jätte trevligt, vi drack massa kaffe (som vissa kryddade med muskot, som visst smakade as)åt god viktväktarmat som jag lagade, och spelade massa kort. Jag älskar våra sammankomster! Det är en så gemytlig stämning och alla känner varandra så utantill så det blir inga konstigheter, alla kan vara som de är bara.
Idag har det firats, min världens bästaste mamma fyller år idag. Grattis mami! du är underbar och jag älskar dig!!
Vi åt sushi och gick sen och drack kaffe på Hells, vi har skrattat och gråtit om vartannat och bara trivts. Kändes lyxigt att ha mamma för mig själv lite.
Nu ska jag ta och viktväkta mig lite på hemsidan och sen träna ett kortpass.
Jag älskar viktväktarmaten och allt ikring, det är bara lite,lite krångligt med att komma ihåg att gå in på datorn och skriva varje dag.
Natti på er!

3 kommentarer:

E-line sa...

Ja det är skönt att alla bara kan vara sig själva. If u know what I mean?! ;D

Li sa...

Grattis Lotta!

Ja det är alltid trevligt med spelkväll. Särskilt om man vinner. Som jag. Serveras Norrlands guld på nästa?

Lotta sa...

Tack för det Li!