lördag 2 januari 2010

Ibland ska man lyssna på sin mamma...

Jag gjorde nyss en grej som min mamma avrått mig från att göra. Hon sa: -det kommer inte att leda till något bra. Det kommer sluta med att du blir ledsen. Han är expert på att manipulera saker så att det som egentligen är hans fel blir ditt fel.
Jag tänkte: Asch, jag måste få säga vad jag tycker och tänker till honom, no way hombre att detta kan bli mitt fel.
Men ack så jag misstog mig. Samtalet tog en vändning att jag hade spridit ut konstiga saker och att han aldrig gjort något fel, jag hade en felaktig världsbild och så vidare.
Så nu sitter jag här och känner mig tom, smutsig och anklagad, dessutom så känns det som att jag var den dumma redan från början. Hur blev det så? det han säger är fabricerad lögn som jag inte vet varifrån det kommer så jag ska inte skämmas för något. Men ändå gör jag det på något konstigt sätt. Mammor vet ibland bäst...
Nu ska jag rycka upp mig och dricka lite glögg med min gulle man, lukta lite på våran sovande lillgris och sen hoppa i säng med tidigare nämnde man.

2 kommentarer:

Linda sa...

nämen! Lille vän.. det låter som något du inte ska ta åt dig någe vidare utav.. borsta av dig smutsen, och fyll din tomhet med dotter o man, ni tre ihop kan klå allt!

Li sa...

Inte kul detta. Hoppas det löser sig. Kram!