torsdag 21 januari 2010

Ett tillägg till tidigare inlägg

Jag vill bara skriva till en sak och det får jag göra för det är min blogg. Det är ett förtydligande angående Hello kitty inlägget.
Jag tycker också att hon är söt, kläderna är söta och Eilie har dom på sig och hon är söt när hon har dem.
Jag menar enbart att JAG skulle gilla om hon stod för något bra, eftersom hon har en enorm genomslagskraft i världen.
Bamse står för bra saker(eller?) typ: använd tandkräm, var snäll mot små. Pippi står för leklusta och även för att man ska vara snäll och rättvis. Jättebra tycker jag!
sen om ni uppfattar det som att jag tycker att barn inte ska ha söta kläder är det sorgesamt.

3 kommentarer:

Linn sa...

Jag uppfattade det inte alls så, jag skrev bara hur jag tänkte angående sötheten. Men som jag skrev i tidigare kommentar, visst hade Hello Kitty kunnat förmedla ett budskap med tanke på genomslagskraften. Jag förstår hur du tänker.

Mamma sa...

Jag tycker att det vore en bra grej som du tänker om Hello Kitty! Vilka saker skulle hon kunna stå för att förmedla till småtjejer, tycker du?

Jempan sa...

Jag tänker att det vore fint om hon vore en symbol mot rasism.