onsdag 6 januari 2010

Hemmakatter

Det är vad våran familj har varit ett gäng dagar nu. med undantag för frukost på Ikea med Eline och co så har vi bara varit hemma. Eilie är hostig och snorig så vi går inte ut som vi brukar, inte i denna kyla. Nu sitter Lillgrisen i sin hoppgunga och vrålar ut bestämmelser till katterna som mest kollar på henne och undrar om det finns hoppgungor för katter kanske. Ibland vänder hon gungan åt mitt håll och säger hej-hej och ler. Mitt hjärta är sålt.
Jag och Martin ska börja gå på stand -up på Harrys nu i vår när det drar igång, det är varannan vecka. Ni som vill får haka på. Barnvakt till eilie vid dessa tillfällen får mormor eller farmor vara om de kan och vill om de inte har möjlighet så ger vi bara Snutte en egen nyckel innan vi åker,...eller? hehehe
Idag hade jag och L tänkt att vi skulle åka pulka, men nej, det är 16 minus, så...nej. Det blir shopping, hon fick det i julklapp och födelsedagspresent. Shoppa var hon vill för 300:-. Det blir bra det med. Men jag hoppas verkligen att det blir någon dag som man kan åka pulka utan attde är så jäkla kallt.

7 kommentarer:

Lenis sa...

Hej Gulle!!

Mysigt det låter.. Jag har en ny vara att göra google translate på din blogg. Den översätter mycket roligt ibland. Du kan du ju till exempel förstå att min dag kommer att bli helt fantastisk idag, för jag började med att läsa detta:

"Now his little pig in his jump swing and roar out the provisions of the cats that most watch her and wonder if there is hope swings for cats, perhaps."

Din blogg är så mysig, synd bara att du inte kan välja kläder med snygg skärning...

Puzz Puzz!

Jempan sa...

Hahahaha underbar översättning.
Ja det är ett sattyg att jag har sånna problem med det.

Li sa...

Skönt att vara inne och mysa när det isar runt knutarna. Vi fiser också omkring hemma idag. Pulkaåkning är jag också sugen på men det har inte blivit av än den här vintern. Vi håller tummarna för något mildare temperaturer snart.

Linda sa...

Ni kan lämna henne häääääär hos miiiig när ni åker på Harrys!! <3

Anonym sa...

Hej på dej! Snutte tycker inte om att vara nyckelbarn riktigt än... Klart att mormor och farmor kommer när det är dax för standup. Kramar.

Mamma sa...

Det var jag som skrev ovan. Hej!

Mamma sa...

Vilken fin bild! Den är som en modern "madonnan och barnet". Kram