måndag 5 oktober 2009

sova, sova,mmm sova



Vi tycker om att ligga och gona oss på morgonen i våran familj. Om vi är alla tre ligger vi i sängen och myser ganska länge, sen hankar en av oss sig upp och gör frulle medan de andra två ligger kvar och gosar. Eilie är för övrigt sällan den som går upp och gör frukost, hon är lite lat av sig. Idag var det viktigt att vi skulle komma upp Eilie och jag, vi skulle till öppna förskolan. Men vi sov och mös och ammade alldeles för länge så nu ska vi till Eilies morfar istället. Sen ska vi på eftermiddags öppna förskolan.

Nu blev det så att jag inte hann skriva klart detta innan vi drog iväg, så nu har vi varit på dessa aktiviteter. Det var trevligt hos pappa, han vägrade släppa Eilie. Hon skrek hungrigt och jag sa: - Pappa hon är hungrig! Får jag henne! Han låtsades inte höra och sprang runt med henne på armen och klappade henne i rumpan och letade efter saker. Efter ca tjugo minuter fick jag henne, jag antar att hans öron fått nog då.
Sen gick vi till öppna förskolan, där var mottagandet minst sagt kyligt, de hälsade inte ens. De satt och fikade i en tight grupp av äldre mammor, säkert kristna. Men när jag gick därifrån så träffade jag en trevlig ung mamma, vi gick på promenad och hade trevligt, vi bytte till och med nummer och ska ses nästa måndag. Så något gott kom av det hela.

2 kommentarer:

Li sa...

Trista morsor på öppna förskolan. De kanske luktade sig till att ni var okyrkliga :)

Ni får starta en egen grupp du och den andra så kan folk få ansöka om medlemskap.

Mamma sa...

Hej mina sötnosar! Grattis på din namnsdag Jennie! Hoppas du skall göra något kul idag! Det skall du säkert!
Jag har tänkt på hur de i grupp kunde vara så nonchiga i den där mammagruppen så är de förmodligen inte mer intressanta var och en att ha sällskap av så jag tror inte att du gick miste om så mycket! (Fast mitt mammahjärta fick sig en tagg igår när du berättade). Jag håller med Li-gör en egen grupp och kom ihåg att när en ny mamma/pappa dyker upp så bjud in som du hade velat att de hade gjort igår men inte gjorde.
Jag längtar efter er och det ska bli mysigt att få vara med er lite längre utan att ha tid och passa för att åka hem på en gång.
Många kramar till mina sovgrisar från Mamma/Mormor/Lotta