tisdag 27 oktober 2009

Låååånga nätter


Nu när Eilie-peilie har börjat få en hyfsad nattrutin som erbjuder mig en bra nattsömn och jag har börjat släppa lite på det där med att känna om hon andas hela tiden, så har en ny nattsömnsförstörare dykt upp. Helt otippat så är det inte Martin utan grannen, ja han är inte i vårat sovrum på nätterna om ni trodde det, men det låter som att han är det. han snarkar så högt alltså, ibland hör jag hur hans stackars fru väcker honom (det är dom på bilden ovan)hon pratar högt och forcerat, jag förstår henne. Martin är duktig på att snarka men slutar när man puttar på honom så han lägger sig på sida. Han ligger verkligen i lä jämfört med Göran, (grannen om ni inte förstod det och trodde jag skulle börja skriva om en till snarkare).
Hur har ni det själva på nätterna? någon som snarkar bredvid, eller ovanpå? (i lägenheten inte ovanpå dig snuskeline, jag vet allt vad du tänkte) skriv gärna om hur era nätter ser ut.

4 kommentarer:

E-line sa...

Typiskt! Hade varit härligt med en snarkare på magen =)

Har ingen/inget som stör mig på nätterna. Men förra veckan bjöd jag själv på några snarkningar, har jag hört...

Jo! I samband med det (snarkandet) så blev jag riven, i sömnen, av Larsa som tyckte jag skulle sluta upp med det jag höll på med (kommer ni ihåg? Ja, snarkandet) Det var meningen som en putt, men med oklippta fingernaglar (läs klor) så blev det smärtsamt.

Lennart sa...

jag lider av akut sömnbrist för tillfället för min man är en snarkare. det är fruktansvärt. jag har fått blåa ringar under ögonen. det slutar oftast efter ett par rivsår (come on: man MÅSTE få rivas!!), men börjar igen när jag somnat om. puzz och hälsa gullet och Marre.

Linn sa...

Jag har det tyst och lugnt, bortsett från när Fenja inte får för sig att föra nattliga konversationer med mig med ljudlig och hög stämma. Novas spinnande är bara mys, så det stör mig inte.

Fredag och lördag är det ett jävla liv utanför fönstren när alla ska hem från krogen och går mot Hertig Karls från stationen, men det är mest irriterande när jag inte har varit ute och svirat själv...

caleric sa...

Din granne snarkaren blir snart tyst som ett lamm, om Du ger hans fru en tvål och hon påpassligt stoppar den i munnen på honom, när en riktig snarkning kommer.....
Du är eller var heller inte dålig på att snarka. Minns Du när vi gjorde Stockholms second-hand affärer under ett av dina februarilov och vi sov i lägenheten på Ersta ?? Till slut stod jag inte ut utan vi släpade ut din säng i köket och jag stängde dörren !!
Hoppas få se lilla trollungen snart. Eilie förändras ju så fort. Kram Mormor Monica