torsdag 1 oktober 2009

Smutsiga händer

Jag har en konstig sak för mig. Ja eller många men nu syftar jag på en specifik. Det är nämligen så att när jag är smutsig om händerna så känner jag mig smutsig överallt. Detta bidrog till skrapsår i fejjan när jag var yngre, hellre skrapade jag upp mig än smutsade ner mina små prinskorvar. Nu sitter jag här vid datorn och upptäcker att jag har lite blomjord på knogen, äcklet går i vågor och frågorna väcks: hur länge har det varit där? finns det på fler ställen på kroppen? hur gammal var den blomjorden? möglig? ja ni förstår själva. Nu ska här duschas, länge, jag skiter i att klockan är sent.

2 kommentarer:

E-line sa...

Blomjord är ju inte så äckligt. sålänge du vet att det bruna på din hand var jord........

Mamma sa...

Hellrevarasmutsigänatthatråkigt.