tisdag 20 oktober 2009

Prat, mackor och stenar som lyfts



Eilie snackar lite smått. Hon tittar långt i fjärran med sina kloka ögon och talar små korta ord som: blö, kee ehe, uh och liknade visdomsord. Ibland tittar hon även rakt in i min själ med sina vackra ögon och talar. Då smälter mitt hjärta och jag är den lyckligaste i världen. Mina nära och kära är underbara!
Ett annat sorts prat som jag uppskattar är mina och Lis sena nattsamtal på msn, det händer inte jätteofta men det är trevligt när det händer.
Jag och Martin brukar ligga och prata om allt mellan himmel och jord på kvällar och nätter, men nu är han så trött så han somnar när han lägger huvudet på kudden.Det har jag full förståelse för, det verkar ha det tufft men kul på utbildningen. (Men jag saknar det älskling)
Idag kom min underbare make hem med ciabattabröd och pålägg och gjorde fantastiska lunchmackor, han är bra rar och full i överraskningar. han slutar tidigt nästan hela veckan, det är trevligt och bra. Vi ska gå tillsammans på öppna förskolan på onsdag, då ska Eilie fotograferas och vi ska pyssla med hennes gipsavtryck, sen blir det sång och fika. Längtar lite. Trodde aldrig jag skulle gilla öppna förskolan efter mitt första besök.
Nu har jag bestämt vem som ska ta Cindy på foder och jag tror det blir bra. Jag baserade mitt val på det faktum att hon var intresserad av att köpa Cindy längre fram. Och det känns skönt.
Det är en sten som lyfts från mitt bröst, både hon och jag kommer må bättre. Hon får någon som tar sig tid för henne och jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte tar mig tid. Perfekt!

5 kommentarer:

Mamma sa...

Godmorgon mina gryn! Vilken liten gosing på bilde!. När jag såg den tänkte jag direkt: Hon är ju lik Cia! Det är något med ögonen och profilen(Cia: jag menar inte Eilies begynnande dubbelhaka!)

Jennie- jag tror att det kommer bli jättebra för dig och Cindy. Cindy behöver aktivitet. Kram.

Linda sa...

Va skönt!! Och var det även där som du fick hälsa på henne (Cindy) ?

Vi måste kelas snart, vill sniffa på pyret och ha mysiga fikor!
Jag tror jag är ledig resten av denna veckan! Om de skulle passa nånstans =)

Pusskramar, Linda

Linn sa...

Jag tror det blir jättebra med Cindys nya och förhoppningsvis permanenta hem, som vi sa så är det bättre både för dig & henne att du får en sak mindre som tar tid och som du känner att du inte vill försumma, och hon får mer aktivitet och tid.
Och hälsa på henne kan du ju alltid också!

PoK!

E-line sa...

Det blir kanoners för Cindy, det där =) Kul att fotograferas. Förskolarna är bra skit. Roligt och trevligt!

Li sa...

Jag gillar också våra msn-samtal. De fortsätter vi med tycker jag!

Kommer bli perfa med Cindy, det vet vi ju. Don´t you worry.