onsdag 21 oktober 2009

Borttappad röv, hittelön utlovas


Det har gått dåligt med vägning och mätning av mina kroppsdelar (ja vägning sker i ett och samma stycke). Men jag har märkt att min förut så runda rumpa börjar försvinna, neråt...jag har till och med fått lite strechmarks. Men jag försöker hinna med olika aktiviteter där jag rör på mig så jag hoppas på viktminsknig.
Eilie pratar massor, det blir mer och mer hela tiden. Det senaste är uh-uhuh. Betyder säkert något viktigt tror jag.
Idag har vi haft fullt upp, vi har släppt ut hästarna, ätit frulle hos Linn och myst där, sen var vi på öppna förskolan, sen hem och mös lite mer. Nu har Martin och jag nyss ätit pasta med ädelostsås som jag svängde ihop. Eilie har badat med Martin och fått en saga läst för sig. Nu ligger hon och snusar och pratar i sömnen.
Kontraktet med fodervärden är påskrivet och hon tar hem henne på måndag, jag sa upp stallet idag. det känns så slutgiltigt allting. Men det är skönt att veta att hon är min minst ett halvår till och jag kan ta tillbaka henne då och låta bli att sälja henne om jag vill.
Imorgon ska jag till tandläkaren, eventuellt kommer det bli en blekning, måste kolla upp hur det ligger till med blekning medan man ammar.

4 kommentarer:

E-line sa...

Åh blekning. Trevligt! Själv skulle jag nöja mig OM jag kom iväg på en vanlig undersökning...

Li sa...

Ja det är ju ett elände att rövarna inte vill sitta på sin plats.. Jag gissar på nedgång iaf. Blir spännande att höra om måtten när du hunnit kolla dem.
De dagarna som är fullbokade med mys är himla braiga alltså. Värre när det bara är läkarbesök och skit på schemat.
Eilie kanske blir predikant? Kram

Mamma sa...

Om Eilie redan börjat prata mycket och vill meddela viktiga saker så är det inte så konstigt. Om hon ärver ca 50% av dina egenskaper (vilket är troligt)när det gäller att prata så kommer hon iallafall att snacka rätt mycket ;)!!! Du kunde prata långa meningar redan när du var 1 1/2 år. Och när du var tre hade du ganska absrakta ord som "reslig" i ditt vokabulär. Det kanske låter lite "otäckt" att en så litet barn säger såna saker. Men det var det inte för du såg ju på livet med en treårings ögon och du var väldigt gullig och charmig (ja, jag vet att jag är jävig) och det var det inte bara dina föräldrar som tyckte. Hemskt mysigt att vara med er i tisdags. Nu skall jag på hembesök. Många kramar på er alla tre. Mamma/Mommo/Lotta.

Mamma sa...

Vad får man för hittelön? Jag kan peka ut din röv nästa gång vi ses. Många kramar från Mamma.