torsdag 15 oktober 2009

Förvirring råder

Jag är en förvirrad själ, det har jag alltid varit. Men det är på något sätt tydligare nu, noll koll, glömmer saker och är alltid sen på grund av att jag gör allt i sista sekund. Idag skulle jag träffa Eline på Marieberg halv elva, det fick bli elva för att Eilie och jag låg kvar och mös i sängen och hon ville äta och äta. När vi väl kom hemifrån mätta och belåtna båda två, upptäckte jag att bilbarnstolen var kvar hemma och vi med vagn befann oss vid bilen. Tillbaka hem, hämta stolen, in i bilen med allt och iväg. Klockan hade hunnit bli mer än tänkt. Det är som att tiden och jag har något otalt. Min pappa är likadan fast sju resor värre, jag ringer i alla fall och meddelar om jag blir sen, det gör inte han och han kan vara två timmar sen. well well, jag får börja ÄNNU tidigare så blir det nog bättre.
Idag har jag köpt en åkpåse overall till Eilie, eller var det till Martin...den är jättefin och vit med ugglor. Som Eline sa idag, det är perfa att ha vit på dom nu innan de börjar skita ner sig.

Nu till en annan lite virrig, gullig figur, mamma. Jag och lillskrutte var där igår, jag ser en fluga som slött flyger förbi. mamma berättar då att det är en fluga som gjort sig hemmtam där och har bott i hennes lägenhet ett tag och nu börjar bli hösttrött. När flugan i fråga sedan lite senare flyger förbi så frågar jag försynt om man får slå ihjäl den, varpå mamma svarar :- det känns inte riktigt bra, den är ju lite handikappad. jo det så klart svarar jag, efter en stund när flugskrället gör sig påmint igen så ger jag förslaget att öppna balkongdörren så flyger den ut, då säger mamma att det skulle vi kunnat göra om det inte vore så nedrans kallt. Här ungefär börjar jag förstå att hon ömmar för denna fluga så jag släpper frågan. Hon är rar, tar sig an flugor. Har ni kanske några skumma husdjur eller vet någon som har det, låt höra.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hmm...!

Lena sa...

Gud vad Lotta är gullig!! Varför skulle man inte ömma för flugor?! Såklart men ska. Puss puss