måndag 12 oktober 2009

Det går bra nu, vinden har vänt (skall givetvis sjungas)


Jag la in en annons på blocket, där jag skrivit att jag vill lämna ut Cincin på foder. Det var väldigt bra, för det har kommit fem mail och ett telefonsamtal, så nu kan jag vraka bland intressenterna. Jag har redan skrivit till en tjej att jag tror det är fel häst för henne och till en annan att jag återkommer. Men det lämnar mig ändå med fyra starka kandidater. Det bästa är att jag varit helt ärlig i annonsen och inte framställt henne som en drömhäst, utan skrivit exakt hur hon är. Tjejen som ringde har stall nära där jag har cincin nu, bara fem minuter bort. Hon ska kolla på Cincin på tisdag. Det här är verkligen en sten som lyfts från mina axlar. Det hat känts ohållbart att i framtiden ha henne kvar, både ekonomiskt och tidsmässigt. Om den som tar henne trivs med henne och vice versa kan det bli tal om försäljning och det är okej bara jag kan hälsa på´na ibland.
Annonsen på soffan går trögare...Kan berätta här på bloggen att vi snart drar ner priset, kraftigt! sprid inte ryktet, vi vill ju suga ut så mycket som möjligt för den.
Jag ogillar hösten när det regnar och är mörkt, mitt humör går i bott och allt blir jobbigt. Tur att Eilie och Martin lyser upp dagarna.
Imorgon ska jag göra ett nytt försök på öppna/tillslutna förskolan,då kommer Veronica också. Vi ska vara med på babysången och sen vara supertrevliga mot alla så ingen känner sig utanför. kanske blir de andra smittade av vårat agerande och stämningen blir lite lättare,hoppas.
Jag är galet sugen på att sy kuddfodral av ett underbart lila sammetstyg jag köpte när jag shoppade med Li. Men damen i affären klippte snett så jag vet inte hur jag ska göra för att få till det...tips någon? mamma?

3 kommentarer:

Mamma sa...

Hmm...jag såg ju tyget, det är fint. Jag tror det är bäst att jag får titta på den där "snedklippningen" innan jag kan ge dig något råd. Vet du måtten på kuddarna du skall sy?
Ja det är bra! Visa de där "tillslutna" mammorna på öppna förskolan varför det finns just öppen förskola för föräldrar och barn! Ge Eilie en puss på näsan från Mommo. Kram från Mamma.

Mamma sa...

Är det du och Cindy på bilden? Vad fina ni är! Hoppas det går bra med den tjejen som skall komma och provrida.Kramar till dig min älskling från Mamma.

E-line sa...

Skönt om du blir av med Cindygrubbleriet!