söndag 25 oktober 2009

Patetiskt

Jag tycker att program som "Ensam mamma söker" på tv 3 är riktigt illa. Producenten letar reda på några whitetrash mammor i olika förorter i Sverige. De erbjuder dem varsin enliters burk turkos ögonskugga mot att de gör bort sig i tv, om de ligger med någon av killarna kan de få extrapris på hudfärgat flytspakel. För då blir det "bra tv". Nja, och man undrar ju om någon av tjejerna ens har gått ut högstadiet, de verkar helbombade. Men vem är jag att ha åsikter om detta, jag har bara tittat på trailerna som går mellan andra program. Jag tycker hur som helst synd om barnen som blir exponerade i tv och alla får se hur patetiska och korkade deras morsor är. Själva konceptet "Dejta med kameror uppkörda i nyllet dygnet runt" känns lite...fejk. Om de mot all förmodan skulle hitta en kille som på riktigt gillar tjejer som har filmjölk i trosorna, ser ut som att de har blivit sminkade av ett gäng dagisbarn och har samma intellekt som den som kom på programidén, så är ju det fint. Men chansen är minimal, de blir hetsade och hjärntvättade att gilla någon och får dyra dejter och upplevelser betalda. Vad händer när de "lyckliga" tu måste umgås utan kameror och röda rosblad strödda kring fötterna? Svara på det om ni kan.
Mmm nu har jag varit elak och dum, and it feeeeeels goood.

5 kommentarer:

Li sa...

I love skräp-tv! Tycker de ensamma mammorna har skött sig rätt bra den här säsongen och varit vettigare än vissa från tidigare upplagor. Men jag undrar också hur det blir när den riktiga vardagen infinner sig sedan.. Tror inte det funkar för många faktiskt.

Linn sa...

Jag håller med till 100%, som sagt.

Mamma sa...

Jag har ingen åsikt alls om "Ensam mamma söker" eftersom jag aldrig tittar på TV. Men vad är "filmjölk i trosorna"? Menar du att de har svamp och baddar fisen med filmjölk? Om de har det så skall man inte ha filmjölk utan naturell yougurt. Det funkar. Många kramar till mina älsklingar!

E-line sa...

Jag vet inte vad jag tycker i frågan, då jag inte heller sett det nån gång. Men om man får en liter ögonskugga i en glad färg skulle väl vem som helst nappa :D

Li passar ju t.ex. väldigt bra i "finlandsbåtblå" ögonskugga =)

Jempan sa...

Li: Jo jag vet ju att du gillar´t.
Linn: Klart du gör, det är ju du och jag som vet hur det ligger till.
Mamma: "Filmjölk i trosera" är en kommentar från Mia&Klara där förortsmorsan har missförstått vad man ska ha i trosera mot svamp.
Eline: Ja finlandsblå var en vacker färg på oss alla där under "sminkkursen" om jag minns rätt...