onsdag 30 december 2009

Själa, röva och sno

Dessa frågor är snodda. Men jag tyckte det var så himla bra så jag kunde inte låta bli. De täcker sammanfattningen av 2009 på ett mycket bra sätt.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?:
Födde barn.

2. Höll du några av dina nyårslöften?:
Nja, inte direkt. De handlade främst om kost och motion och i och med graviditeten så kändes de inaktuella.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?:
Oja, två av mina närmaste vänner bland annat. Eline och Li.

4. Dog någon som stod dig nära?:
Nej som tur är.

5. Vilka länder besökte du?:
Har inte tagit ett steg utanför Sverige i år, men nästa år då ska vi ut och resa med lillskrutte.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?:
Tid och ännu mer organisation och fungerande koncept. Lite mer självdisciplin och motion skulle sitta fint också.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Den 28/8 då våran underbaraste dotter flög ut ur min kropp.

8. Vad var din största framgång 2009?:
Moderskap, attitydsförändring och självinsikt.

9. Största misstaget?:
Många, bland annat att jag hakat upp mig på småsaker, mina egna och andras misstag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?:
Fick ryggskott och en lättare förslitningsskada i ryggen när jag fångade en pensionär som föll bakåt.


11. Bästa fynd 2009.
Massa snygga bodies och annat till Eilie på tradera.

12. Vad spenderade du mest pengar på?:
Barnsaker och hästsaker.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?:
Ja förutom det faktum att vi fått barn så gör mina nära och kära mig glad hela tiden.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Barnramsor och barnsånger.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?:
Gladare, jag är lyckligare inifrån.

16. Vad önskar du att du gjort mer?:
Rest, passat på innan lillgrisen kom. arbetat, men det var lite svårt, med ryggskott och graviditet.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?:
Ältat saker.

18. Hur tillbringar du julen?:
Med Eilie, Martin, Martins mamma och hennes sambo Dick och hans barn, min mamma, mormor, morfar och morbror

19. Blev du kär i år?:
Varje dag, i Martin.

20. Favoritprogram på TV?:

21. Bästa boken du läste i år?:
Den osynliga väggen av Harry Bernstein.

22. Största musikaliska upptäckten?:
Boris and the Jeltsins

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?:

Jag fick så himla mycket och allt var toppenbra och fint.

25. Något du önskade dig men inte fick?:

Nej jag tror ajag fick allt jag någonsin ens hade kunnat tänka att jag önskade mig, och lite till som jag inte visste att jag ville ha fören jag fick det.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?:
Skulle ha haft brännbollspelning och grillning, men pga ösregn så blev det tårtfest.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?:
Jag vet inte, men det kan jag inte tro.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?:
Fortfarande blandat och lite osäkert. Mycket skjortklänning. Men jag börjar bli säkrare i min klädstil, just nu är garderoben proppfull igen, med en del lite små kläder. Men jag SKA få på dem snart.
Ja sen så har ju gravkläder har ju dominerat en del...


29. vad fick dig att må bra 2009?:

Min familj och vänner.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?:
Pamsan alltid Pamsan.

31.Vem saknar du?:
Lena

32. De bästa nya människorna du träffade?
Dem i våran babycafé grupp.

4 kommentarer:

E-line sa...

Du missade nr 20, eller försöker du hävda att du inte tittar på TV?? ;)

Li sa...

Nr 20 är ju mest given av alla nästan! Hem till gården såklart! :D

Jempan sa...

Ja! vad annars, synd att det är uppehåll nu tycker jag...

Mamma sa...

Vad mycket bra frågor och att du dessutom kan svara på alla med en sån självklarhet. Underbart!!!
Ja, jag tänkte också på den där frågan 20: Varför skriver du inte "Hem till gården"? Annars tycker jag att det är bra att du har bättre saker för dig än att titta på TV. Och så en liten fundering: Varför är denna lantliga och mycket långtråkiga serie en favorit? Kramar.