söndag 13 december 2009

Ett litet ruttet blåbär

Ja det är jag som är det lilla blåbäret. Jag skriver varje vecka ett schema som jag sätter på ytterdörren så att jag inte ska glömma saker...som vissa som läser detta förstår så har det inte gjorts ett sådant schema denna vecka. Eline ringde mig och undrade vart jag höll hus, jag tyckte hon lät lite väl befallande för att det skulle kännas helt bekvämt. Ugglor i mossen började anas, jag svarade att vi var hos mamma. Det var fel ställe, vi skulle vara hos Eline vid denna tidpunkt, tiden hade ingen annan än undertecknad själv bestämt. Pinsamt! mest för att det känns som att jag är ett kalvhuve (pappa kallar idioter det), det är som att jag är ignorant och fiskottig mot några utav dem som är viktigast i vårat liv, nämligen våra vänner. Men jag vill att ni ska veta att jag inte gör det med flit, jag har bara inte alla hästar hemma. Jag hade givetvis ej heller med mig gåvor, som sig bör till julklappsbyten. Men gullebulle mamma gav mig ett paket som jag visste att Eline skulle gilla, så då hade jag till tjejbytet. Småttingarnas paket finns här hemma redan, så de får dem på onsdag, då en av årets viktigaste händelser inträffar, Linn blir 25!!!
Jag tror att jag vet vad jag skall göra te´na, men det är lurigt. Jag hade velat köpa ihop med de andra, något superbra som jag tänkt, men jag var försent ute (skräll). Men jag vet nog ändå vad det ska bli...något bra. På tal om härligheter som presenter och kalas så vill jag styra in på ett annat delikat ämne nämligen ämnet julbord.
Jag vill gå på julbord på Norra vättern i Askersund för det gör vi varje år. Måste boka snart, och jag vill gå snart, typ i helgen. Alla som vill haka på är välkomna. Nästan alla...vet ju inte precis vilka som läser denna blogg men om Jackie Arklöv läser så måste jag säga:- Tyvärr Jackie, du är inte välkommen. Men annars är det bara att ni skriver eller ringer och säger om ni vill med, vissa tänker jag ringa och tjöta på. Nu när vi talar om mat vill jag tala om at Mrtin nyss lagade en underbar rätt till kvällsmat, tortellini i grädd och ostsås. fantastiskt! smekte smaklökarna.

6 kommentarer:

Li sa...

Asch.. ingen fara på taket, du kom ju. Även den bäste kan glömma.
Spännande med listan ovan också. Ska kanske göra mig en sådan också. Terry-seans är givet!

E-line sa...

Nej ni var så snabbt på plats! Du brukar nästan vara senare när du inte glömt bort att du ska iväg =)

Julbord till helgen vet jag inte om jag kan. Måste såklart kolla kalendern (där nere) men helgerna fram till jul är ganska smockade, och detta är ju nästan ett heldagsproject, med restid och sånt. Återkommer!

(är det tradition att äta just där?)

Jempan sa...

Traditionen bjuder att det är just där. Men va fasen, klart vi kan äta någon annanstans kanske. Ja hahaha jag brukar faktiskt komma senare vanligtvis. Det kändes bara trist att jag hade glömt. Kan du ringa och boka spåtid? Jag kan ringa och boka åt dig om jag får numret, eller så kan jag gå först om du inte vill. Tycker det ska bli jättespännande.

E-line sa...

Jag ska baskimej ringa o boka själv, först! =) Hon vet väl i det här laget redan att jag kommer ringa? :D

Vilka bra mål du har. När skulle du börja på VV? Eftersom du nyss skrev att du åt grädd o ostsås hehehe! :P

Jempan sa...

jag börjar på vv den 11/1-10.ja hon borde ha föraningar om att du ska ringa.

Mamma sa...

Inte är du ett litet blåbär och inte ruttet heller. Tror faktiskt inte ens att du är ett blåbär.
Jag tror du försöker göra avbön för att du hade en "bad planation" den dagen. Men det går inte att göra något åt, din "Bad planation" är ärfltig från din fader. Det enda är att göra som du oftast gör: Skriva upp allt du kommer överens om med andra, det gör jag iallafall eftersom jag är något disträ till och från (det har du säkert också ärvt). Kram från Mamman.