torsdag 24 december 2009

God-jul

God-jul på er alla! Vi har haft en mycket fin dag, Eilie åt morotspuré idag, hennes första fast-mat mål. Spännande, men hon fick nog inte ner något i magen, men hon smakade och grimaserade inte så mycket.
Hon har blivit överöst med paket idag. massa fina saker. Bilder kommer. Julmaten hos svärmor var fantastico som vanligt, det var knytis iår, vi stod för ägg och jansson. Vi som firade ihop var jag, martin, Eilie, mamma, svärmor, Dick, Daniel, Louise, mormor, morfar och Per-eric, vi har haft väldigt trevligt Jag fick supergoda tryfflar av mormor som jag sitter och äter nu, de är gjorda på vitchoklad.
Lillprutte är genomförkyld men har hållit humöret uppe ändå, en liten tapper hjälte. Nu sover hon på min storkudde och snörvlar lite trots alla försök att bli av med snoret.
Hoppas att julen har varit lika bra för er som för oss, dagen har gått görsnabbt tycker jag.
Vi avslutade lite med att åka till Christers grav och lämna Eilie sovande hos sin farmor så länge. Det var vackert på kyrkogården med alla ljus som lös över snön. Som vanligt blev vi vettskrämda av en plåtängel som är skitstor och står bakom en hög buske.
Nu ska jag äta Paradischoklad och läsa en underbart bra och välskriven biografi där första världskriget och religion står i centrum. Den osynliga väggen heter den. Mannen som har skrivit den var över nittio när han skrev den, imponerande.

Inga kommentarer: