onsdag 9 december 2009

Lussetåg




Bilden har ingenting med ovanstående titel att göra. den är stulen från Eline, rakt av bara. Eilie provar hoppgunga i Kvinnertatorp. Borde förövrigt stå i Kvinnerstatorps-nytt tycker jag.
Idag har vi gått och suttit i lussetåg, Eilie var en liten pepparkaksgumma och jag var en "stor som ett berg, snabb som en halt get" tärna. Jag lånade nämligen en särk i kyrkan och överskattade min storlek å det grövsta. det hade fått plats två-tre till i särken. nu tror jag dock inte att någon mer hade velat vara inne i särken tillsammans med mig då jag blev så varm att jag utsöndrade en bedårande stank av farbror brynja. Men Eilie verkade inte misstycka, hon sög så rart på sin tumme hela luciatåget och tittade storögt på allt och alla. efteråt var det fika i församlingshemmet, väldigt trevligt. Mitt sällskap skämdes inte för sig (jag och tre till i babycafégruppen) vi satt kvar och skrattade till alla andra hade gått och vi mer eller mindre blev utfösta. Sen har resten av dagen bara gått. jag gjorde egen pizza till kvällsmat, badade Eilie i hennes kar för första gången på två månader (hon har badat och duschat i storbadkaret annars) det hade blivit för litet. Hon kan inte sträcka på sig i det då slår hon i huvudet, så det får hon använda igen när hon kan sitta själv i det. Sen läste jag saga för henne och sen var det kväll. jag förstår inte var dagarna försvinner, och jag hatar detta satans mörker!!
Jag håller just nu på och försöker fatta hur man läser noter och spelar och tar ackord. Svårt som kattan, men det ska gå. Lyllos er som kommer få lyssna när jag spelar julsånger nästa jul.

8 kommentarer:

Li sa...

Ska du lära dig spela gitarr? Jag tänker lägereld, kalla öl, strand, goda vänner, allsång. Och sommar givetvis. Tror du du har hunnit lära dig "House of the rising sun" tills dess?

E-line sa...

Jag tänker att det blir en himla massa sand i din keyboard om vi ska sitta på stranden med några kalla, framför elden :D

Jempan sa...

Hmm ja sanden kan bli ett problem, tur att jag har ett stativ. Om jag inte har lärt mig den så får jag programmera in den på min tuffa keybord.

Jempan sa...

Keyboard ska det stå...

Mamma sa...

Hej Farbror Brynja! Skulle det kunna publiceras en bild på "farbror" och pepparkaksgumman på denna trevliga blogg? Togs det några bilder? Vilken tur att du inte lydde mitt råd att köpa ett piano... jobbigt att kånka ut på stranden vid lägerelden, menar jag och för att inte tala om brandrisken.
Källarmamman (läs Gollum, fast inte lika slemig) har nu flyttat upp i lägenheten igen kan jag meddela Li som tyckte att det var tråkigt att jag fått "flytta". Pappa och jag barrikaderade toadörren med halva släktens lite tjockare madrasser. Numera måste jag planera alla aktiviteter som börjar på b och som vanligen utförs i badrum. Det tar tid att få bort alla madrasser...ja, ni kan ju tänka er. Torkningen kommer att ta cirka 6-8 veckor. Kul jul.

E-line sa...

Hehe Ja ett piano hade ju varit ännu trixigare :)

Stackars dig Lotta. Men det blir bra sen när det är klart!

Vill oxå ha bild på pepparkaka och mamma =)

Lena sa...

men åh så fantastiskt kul! när bestämde du dig för att börja spela piano? ska vi spela fyrhändigt i jul? santa claus is coming to town?

Jempan sa...

Hihihi, jobbigt att planera besöken. det brukar ju ske ganska spontant annars. Vilket pruttljud som ställer till med sådana besvär för er.