lördag 19 december 2009

Baka,baka, baka

Julbak idag. Det har blivit en del sånt i år. Idag var platsen en annan, Lindas kök intogs av mig, Eilie, Linda själv givetvis, limpan, Anna, Pörni och Alex. Mycket trevligt var det. Och goa grejer blev det, jag gjorde mozartkulor och fick "hjälp" med Eilie, alla ville hålla och gosa och tyckte hon var toksöt och gulliii, som hon såklart är. Jag ska aldrig göra mozartkulor igen, fan vad trist det är.
Innan julbaket så mötes jag, Eilie och Linn på stan och gick och åt på Rosalies, Made dök upp efter en stund. Maten där är den goooodaste. Eilie har gjort massa nytt idag, halvsuttit i vagnen (den går att fälla upp lite) så hon såg ut, åkt tåg och buss samt suttit i en mycket bra barnstol som hade lite nackstöd hos linda, den sistnämnda satt hon i i ca fem minuter sen blev jag lite orolig för nacke och rygg, men det gick fint.
Imorgon kommer mami hit, det blir trevligt, om vädret tillåter blir det nog en promenad till bibblan, och så ska jag ta ner granen, Eilie var vansinnigt glad i granen hos sin farmor så vi måste ta ner våran snarast känner jag.
Nu sover Martin och Eilie, de somnade som små stockar efter dagens bravader, Martin hade bravader på jobbet och Eilie hade ovannämnda bravader. Lillprutte var väldigt pigg och glad när vi kom hem från linda och ville heller inte sova i bilen så vi trodde hon skulle vara vaken toklänge, men hon fick jamis, ersättning och pussar, kattungen och sin napp sen tvärsomnade hon. Så härligt att det var så enkelt att hon var hungrig på kvällarna och därför kinkig, lättåtgärdat. Bröst+ersättning=glad unge.
Puss och hej!

3 kommentarer:

Veronica sa...

Hellulu! Läget? nu är det såhär va, att älskade lilla denver har pajat min mobil... =inga nummer kvar... Så du kan ju alltid messa över ditt nummer om du har lust ;)

Linda sa...

I like it, lets do it again, yeeey!

Mamma/Lotta sa...

Hej Jennie! Hälsa alla dina kompisar jag känner en riktigt God Jul och ett gott 2010 med goda och spännande händelser för dom alla. Kram Mamma/Lotta.