torsdag 31 december 2009

Idag har vi...




Ja inte gjort det fula iallafall om ni tolkade punkterna så. Nej vi har gjort annat. Till exempel så började min dag givande med att jag stod och väntade på en som jag är kontaktperson åt, till slut orkade jag inte vänta längre så jag gick och shoppade lite i affärer runt där vi skulle träffas så jag hela tiden hade koll om hon hade kommit. Jag ringde även lite titt som tätt till henne, jag gav upp efter en halvtimme och drog hem och åt frulle med min familj istället, det var mysigt, Martin gjorde bra frulle.
Sen fick Eilie prova palsternackspuré för första gången, den slank ner under glada utrop och smackningar. det finns tyvärr inte på bild då jag filmade det istället (ja jag vet att det går att ta ut stillbilder men jag ids inte).
På eftermiddagen så åkte vi till Kvinnerstatorp och fick färska muffins. Fikamyset som jag tänkt mig hos pappa igår fick jag idag istället, brasa, trevligt, kolla bebisar = tipp topp fikning.
När vi kom hem fick Eilie prova sin duschsits, första minen var skeptisk, men jag hade haft lite vatten i badkaret innan och när hon märkte att det gick att plaska var det roligare. När jag klev i karet till henne var lyckan gjord.
När lillskruttan blivit nattad och vi fått mat i oss (gjorde kåldolmar, tog ett jäkla tag) så fick jag för mig att klippa lugg. Ni ser resultatet ovan.
Jag har bestämt att jag ska våga göra lite mer saker nu det nya året, bli mer färgstark liksom, göra det jag vill och inte bara det jag törs. ja detta inom rimlighetens gränser givetvis, jag skall inte bli dumdristig. men att klippa luggen själv var lite mjukvågat sådär.

6 kommentarer:

Anna sa...

Blev jättefint med luggen!:)
Har själv varit sugen på lugg ett tag, fast inte så mycket lugg-lite miniformat... men det är det där med att våga, ja...hah....
Gott nytt år passar jag på att säga!:)

Li sa...

Luggen blev jättebra ju. Inte helt enkelt att få till det själv, vet jag av erfarenhet. Trevlig kontaktis förresten.

E-line sa...

Jag är ALLTID sugen på lugg, men vet att jag kommer ångra mig... nu lr då =) På dig passade det fin fint!

Gott nytt år!

linda sa...

i like your lugg, very nice! =)

Mamma sa...

Du va jättefin i din nya lugg på nyårsafton och uppsatt i svinrygg och flätat på sidorna har du inget kort på det?

Lenis sa...

luggen är jättefin älsklingsapa!