fredag 18 mars 2011

Lena besök X flera

Igår träffade jag min goe vän Lena och hennes snagga syskon. Vi firade st Patriks day, jag drack ett halvt glas vitt vin och de andra drack Guiness, med undantag för Lena som inte tycker att "Sverigeguiness" smakar som de ska.
Jag inmundigade 28 points under dagen. Jag tränade även ihop ett gäng points(ca 5) med min vapendragare Li som kom till Kumla, redo för gymträning, hon agerade även lektant åt lillgrisen när jag lagade träningsbyxor.
Idag har dagen bjudit på 28 points igen. Jag är nöjd med mig själv, jag ska inte avslöja hur mycket jag har gått ner för jag förväntar mig ännu bättre resultat till på måndag när det är upp till bevis.
Lena var här idag och umgicks med Eilie, dom gillade varandra skarpt. Det blev läsning och ritande med kritor.Lyxigt att ha Lena här innan hon återvänder, jag kan tala om att hon glömde en sak...får se om hon kommer på vad.

Jag kan tala om att jag chockade mig själv med ett klädköp häromdagen, jag satt i godan ro och beställde vårkläder till mig och Eilie på H&M:s hemsida och innan jag vet ordet av har jag lagt ner en byxdress i varukorgen, ni vet en sån där som är som en heldress som sitter ihop. Den var rätt fin och fick stanna i varukorgen, får se om jag vågar använda den bland folk. Det läskigaste är att det dök upp en liten tantröst i huvudet på mig när jag såg den, tantrösten sa " - Nej men oh så praktiskt! allt i ett, tänk så snabbt det går att ta på sig då och allt matchar".

Varning för till alla att jag snart kommer börja fråga om det inte vore trevligt med en boulematch och vill jämföra leverfläckar samt tjata om alla fördelar med växel i så små valörer som möjligt när man ska handla.

4 kommentarer:

Linn sa...

Men jaa, vad praktiskt med byxdress. Men den kan du då rakt inte ha när vi ska på kyrkfika, då ser man ut som en sköka. Men däremot när vi invaderar Bra & Begagnat eller ska köa på apoteket för att hämta ut våra giktmediciner.
Hoppas du kommer på bättre tankar. :)

Li sa...

Praktiskt vet jag inte. Skitjobbigt att gå på toa ju :) Däremot kan det vara snyggt och det är ibland viktigare.

Lena sa...

byxdress låter helpraktiskt! passa dig dock för de ogina kommentarerna på syföreningsmötena, de kan vara rysligt fräcka!

jag glömde mitt svarta halsband. hoppas du gillar det och använder det! puss, hälsa trollet.

Jempan sa...

Ja visst gjorde du det kära Lena, det skall jag använda som lyckoamulett imorgon. Puss och tack för att jag får låna det.
Li: ja det är det där med toabesöken alltså...