måndag 14 mars 2011

Here we go again

Martin kommer bli tvärilsk när han ser att jag svänger mig med engelska fraser, sånt gillar han icket. Han kommer troligtvis kalla mig för Nick i Stockholm och liknande. Men jag kan inte sluta, det blir så mycket klatschigare att säga saker på engelska ibland. Men nu tillbaka till det som rubriken syftar till. Jag skall om igen använda min blogg som gå ner i vikt redskap. Jag har nämligen gått upp mycket nu och det går rasande fort. Mitt mål är att gå ner 10 kg på 10 veckor.

Jag tänker köra viktväktar metoder men på egen hand.Varje måndag skriver jag vikt och mått. Varje dag skriver jag hur många points jag ätit samt hur många points jag har tränat ihop. Då kör vi då...känns sådär kul att skriva min vikt men skriver jag den inte blir det fusk.

Vikt: 72,9 kg (ganska nära 73 helt enkelt).
Lår:58 cm!
Midja:76 cm
Överarm: 27 cm

Pointsen får jag skriva kvällstid efter träning och när all mat för dagen är inmundigad.
Nu är jag färdigäten, 27 points har det blivit. Kanske dricker jag en kopp kaffe till, då blir det 28 points vilket är min dagsdos.
Träningspoints blir det nog bara 1 idag...lite seg hemmaträning.

5 kommentarer:

Li sa...

Heja heja, duktig du är! Jag har smygit igång med träningssäsongen också här. Ska ner under 60 har jag tänkt, får väl se hur det går. Imorgon ska jag springa(läs: jogga jävligt sakta) igen. Skiter i om det går ut över mina hundra skolarbeten, jag måste hålla igång nu känner jag. Kram!

Mamma sa...

Heja Jennie! Det fixar du som ingenting! Du kommer alltså väga 63 kilo vecka 22. Jag är inte lika duktig som du så vi når nog våra mål samtidigt. Många kramar till min goa Snutte från Mamma.

Jempan sa...

Du är ju jätteduktig mamma! Du har gått ner massor och fort har det gått, det blir ju faktiskt också svårare med åren så jag tycker att du skall vara stolt och nöjd. dessutom så behöver du inte gå ner mer nu.

E-line sa...

Du kan när du vill, så detta kommer gå galant! Inga problem! Själv har jag gått ner några magsjukekilon men räknar med att gå upp dem illa kvickt! Binder vätska som en tok nu...

Martin sa...

Nick i Stockholm, hahaha!