fredag 12 mars 2010

Cheesecake!!

Det är vad jag ska gå och göra direkt efter detta inlägg. För imorgon kommer mina tjejer hit (-Linn som ska på konsert,bio...ja nått sånt) vi ska kolla på melodifestivalen i glittriga kläder, äta varma mackor och cheesecake och snacks: Allt går givetvis i viktväktaranda. Jag har nu tappat närmare 11 kg och folk känner inte igen mig, påstår de i alla fall när de knappt hälsar först, för att sedan rycka till och säga "- Meeen Jennie är det du? du har blivit så smaaaal," lite så där tillgjort. För mycket är jag men fan inte smal, smalARE är ordet de söker. Kul ändå att det syns skillnad.
Idag har jag jobbat och min underbara mamma har sovit här och varit med Eilie mellan Martin åkte till skolan och jag kom hem från jobbet, de hade haft de jättebra, vilket jag inte tvekat en sekund på att de skulle ha. Mamma har ett stooort tålamod, med mig...Jag blir ilsk på´na för småsaker stackarn, hon har nämligen en förmåga att fråga vad man gör på ett sätt så att det låter som det man gör är jättekonstigt. Hon menar såklart inte alls så men ändå lyckas jag Jennie 25 år bli lika ilsk nu som jag blev som hormonstinn tonåring när hon gjorde samma sak. Hon frågar tex: "-Vad är det här för något du kollar på?" betoningen ligger på är, då blir det som att det jag kollar på är vrickat och dumt och nästan lite perverterat. Fast det är bara i mina ilskna små öron, mamma undrar bara helt enkelt vad det är jag kollar på.
För detta ber jag än en gång om ursäkt kära moder. Bilden som du ville ha kommer ut på bloggen senast måndag, så kan du skriva ut den på jobbet, då detta blev avglömt hemma.
Det är härligt att komma hem när mamma har varit här, allt är avtorkat och bortplockat (inklusive krukväxter) och rent.
Jag jobbade i en tredjeklass idag, det var...annorlunda, de har mycket mer energi än de ungdomar jag brukar ha. Och mycket tråkigare uppgifter, men barnen är roliga.
Nu cheesecake, sen snabbträna, bada, sova.

5 kommentarer:

E-line sa...

Nej Jennie, ska du hålla på o skriva långa inlägg utan att dela in det i några mindre stycken vet jag inte om jag tycker du ska bli lärare! :P

Dock ser jag ju fram emot cheesecaken ikväll :D Mmm! Men L påstår att det är kvarg i både mackorna och kakan!

Jempan sa...

Asch, ungar ska inte hålla på och dela upp så här korta stycken i flera. Det är larv och bjäfs. Men för din skull så ska jag dela upp mer, vet ju att du har lite problem med läsningen ;P

E-line sa...

Ja, jag borde ju öva läsning mer, men tappar ju lusten när jag läser dina långa stycken. Som iof. kan visa sig ganska intressanta när man väl tagit sig egenom det ;)

Mamma sa...

Hej Snutte!
ÄÄÄÄRRR Melodifestivalen verkligen nåt att titta på?! Det verkar ju till och med lite..............!#¤ OK, nu fick jag det sagt;) Blev tjejkvällen som du tänkt dej?

Jag har hyvlat, spaklat, slipat och målat i helgen (nu hittade jag delvis på...)

Anders gjorde det mesta, men jag lagade mat så att han ville och orkade jobba. Det kommer bli superbra!

Igår blev jag invald i festkommittén i Domarringen. När jag reste mig upp då valberedningen läste upp mitt namn sa en tant högt: "Ja, då blir det säkert roligt!" Vad såg hon hos mig som skulle vara så roligt? Ser jag ut som en clown eller?!!! Många kramar till er alla fem.

Jempan sa...

Hon tyckte säkert att du såg ung och vacker ut och full i bus. Jag tror också att det blir kul om du hjälper till att hålla i festligheterna. Ja vi hade jättekul faktiskt, glittriga och fina var vi. Ska bli kul att se hur det blivit när du och Anders har gjort om. Kram