onsdag 28 september 2011

Saker jag skall göra

 Jag skrev för ett tag sedan att jag skulle göra följande saker inom en treårsperiod, jag tror att det har gått ca ett och ett halvt -två år sedan jag skrev den här listan:

* Lära mig spela piano
* Gå med i viktväktarna och tappa 20 kg
* Simma med delfiner på Kålmården
* Hoppa fallskärm
* Ta motorcykelkort
* Ta gröna kortet så jag kan tävla med hästar igen
* Kommit på ett fungerande koncept för att bli av med eksemen längre perioder
* Vara färdig gymnasielärare

Jag har gjort fyra av sakerna: Lärt mig spela piano (hjälpligt), gått ner 20 kg (och gått upp 7 igen), hoppat fallskärm, och kommit på ett fungerande koncept för att slippa eksemen.


Men det är ju då några kvar...och jag vill lägga till en punkt: Åka till Rom.
 Tror ni att jag fixar detta på ett -ett och ett halvt år?

7 kommentarer:

Li sa...

Klart du gör! Det är nemas problemas för dig. Jag funderar på att gå en intensivkurs och ta körkortet på det viset istället för att traggla med övningskörning och självstudier av teorin. Vad tror du, kan man fixa det om man aldrig kört eller är det bättre för de som redan har övat lite?

Pratade förresten med Mona om helgen och hon ville vi skulle ses på fredagen för lite middag med några kompisar till henne och utgång. Hakar på det eftersom vi redan bestämt att vi skulle ses men inte vad vi skulle göra. Om ni är sugna på utgång efter er middag är det bara att ni hänger på. Vi skulle ses på Olearys till att börja med.

Jempan sa...

Låter bra! Både med intensivkursen och med Mona. Vi kanske ringer när vi har käkat klart om vi får för oss att gå ut.

E-line sa...

Jaaa, allt går om man vill!! :)

Det är ju inga konstigheter på din lista, förutom att komma på bra metod med eksemen och det har du ju kommit på! :)

Vad ska du med motorcykelkort till?

Li: Vad innebär en sådandär intensivkurs? Hur intensiv? Och gör man den här på orten?

Jempan sa...

Åh jag har alltid velat ha motorcykelkort. Det är en sådan frihetskänsla att åka och är det inte det man vill ha ibland? en adrenalinkick då och då och total frihetskänsla ibland. Jag inbillar mig då att man får allt i ett om en säjjer, om man får köra mc själv

Lenis sa...

men STOR klapp på axeln till dig min driftiga vän! du är så ball, helt fantastiskt! och självklart kommer du åka till Rom, inget snickelidumsnack om det.

jag vill även lägga till

- Åk till Dublin och hälsa på mig och sen drar vi till London. Medtages: Li

Jag längtar efter dig!

Li sa...

Eline: Jag tror det brukar vara typ en vecka eller lite längre med heldagar och så. Tror det finns på nästan alla körskolor, men jag tänkte fråga Ninas syster imorgon när vi ses, hon är ju körskollärare :)

Lena: Räkna med oss! Dublin+London=sant.

E-line sa...

Jasså är hon det! Snart är ju Carro oxå det :) Hur du än gör så är det på tiden!! ;)