tisdag 24 maj 2011

Kort stubin



Jag vet inte vad det är just nu men min stubin är myyyycket kort. Jag blir arg på minsta småsak och reagerar ilsket på allt. Vi var hos tandläkaren i dag och de sa att de troligtvis får ta bort tanden eftersom att lagningen har släppt, det är inte deras fel men jag blev lite småilsk ändå.
På dagis sa en dagisfröken idag att eilie inte säger några ord utan enbart använder sig av ljud. Då frågade jag förbannat om hon menade att de ord eilie nyss hade sagt inte räknades då? Hon hade sagt hämta bebis, mamma gunga, dä ä Meja, måla och lite mer. Då svarade hon att "Jo hon säger ju bebis ofta". Jag svarade "Jaha ja okej, då verkar det mer som att ni kanske inte förstår vad hon säger vilket inte är så konstigt".

Jag blir lättare arg på Eilie just nu också, men just nu handlar det mest om att hon gör livsfarliga saker som att rycka sig ur min hand och springa mot vägen och skratta.

Jag hade skrivit lite om hur jag reagerade angående en sak i skolan men kom på att det kanske inte var helt okej att skriva så jag tog bort det.

5 kommentarer:

Mamma/Lotta/Mormor sa...

En mormor är troligen jävig när det gäller sina barnbarn. Men ändå!!! Jag ställer mig mycket frågande till den här dagisfrökens kognitiva förmåga - alltså, i det här fallet, att uppfatta och tolka ljud. Alla som jag känner tycker att Eilie är mycket begåvad när det gäller tal och förståelse av sin omgivning.
Hm, nu ser jag att det blev lite fackuttryck ovan i min upprördhet! Men det står jag för!
Kramar från Mamma/Lotta/Mormor.

Li sa...

Jag är också inne i en hormonmonsterperiod. I kombination med att Amos är en liten djävul för tillfället blir det mesta fel. 1,5 timmes sövning nu på dagen(brukar ta en kvart) som innehöll en massa härliga saker som skrik(vi båda), slag(från Amos),tårar(jag, mest), bråk och bara allmännt kaos så känner jag att nej fy fan, nu får det vända. Faktiskt.

Li sa...

Du ser, jag kan ju inte ens stava längre. Blä, jag går och lägger mig.

Jempan sa...

Ja det kan vara knepigt det där med dubbelkonsonanter ;P

Vet precis hur du känner, maktlösheten sipprar ur varje por.

Jempan sa...

Mamma, jo du är nog lite jävig, men jag håller med dig, såklart.