torsdag 5 maj 2011

Det är så mycket lättare att se det negativa än att se det positiva i livet

Jag har någon form av sjukdom. Jag ser allt från den mörka sidan. Varför är det så? Istället för att fokusera på allt som är bra i mitt liv, vilket är det mesta, så tänker jag bara på det som går fel och är jobbigt. Detta resulterar i att jag ständigt är trött, frustrerad och arg. Det blir en ond cirkel som bidrar till att det händer saker som inte är så roliga. Jag blir snabbt uppretad på småsaker och ältar skit som är oväsentligt. Den här spiralen måste byta håll...hur?

3 kommentarer:

Mamma sa...

Hmm. Jag skulle vilja ha en Mamma/Jennie- stund med dig. Vad tycker du om det? När går det? Kramar Mamma.

Moa-Johanna sa...

Man lever bara en gång. Det mantrat går i mitt huvud så fort det går trögt ..
Och vi har inte råd att kasta bort tid..

Li sa...

Jag vet inte. Kanske kan en toppenkväll i goda vänners lag vara något? Nämen hoppsan, vilken tur att vi har en inbokad imorgon :)

Hur man gör för att lyckas fokusera på rätt saker i vardagen vet jag inte riktigt, men en mycket viktig faktor för mitt humör är i alla fall SÖMN.