onsdag 9 maj 2012

Att känna sig i balans

Min pappa sa en gång för några år sedan när jag precis hade börjat arbeta som kontaktperson att han trodde att det var ett bra jobb för mig, att jag passade att arbeta med ungdomar för att jag är lugn (ja det är sant han sa det) och för att jag kan skämta med dem. Jag har verkligen tagit fasta på det han sa och de orden har betytt mycket för mig när jag arbetat med ungdomar på olika sätt. Min humor är mitt vapen och att jag kan behålla lugnet i de flesta situationer som är arbetsrelaterade beror nog till stor del på att han implementerade det hos mig. Jag gjorde det till den jag skulle vara i arbetssituationer och det är ytterst fungerande.
Det arbete jag har fått nu har fått mig i balans, jag känner att jag är rätt person på rätt plats och att livet går i rätt riktning. Kursen jag läser känns relevant och intressant för att det för en gångs skull känns som att det vi lär oss kan vara användbart i arbetslivet.

2 kommentarer:

Jempan sa...

Måste dementera det jag skrev en liten gnutta. Igår kände jag mig inte direkt som rätt person på rätt plats, det kändes som att jag blev osams med allt och alla stundtals.

Mamma sa...

Hoppas du att din pappa läser det här? Det gör iallafall jag.

Man kan fundera mycket över hans reaktion om han läser det. Jag skrev först en hel del här som jag nu tagit bort av lika många anledningar.

Många kramar fråm Mamma.