söndag 29 januari 2012

Ja men varför inte

Linn skickade det här frågeformuläret åt mitt håll, så jag ska svara efter bästa förmåga.

 1. Din mobiltelefon:
En Iphone 3

2. Din äkta hälft:
Martin, en trevlig man i sina bästa år. Med lagom mycket hull och ett gott temperament, kan ibland kring utfodring vara lite lynnig. Mycket bra på tekniska saker och håller mig nere på jorden på ett föredömligt sätt.

3. Ditt hår:
Är mahognyfärgat och börjar bli halvlångt. Upptäckte igår att min bena framtill börjar bli ganska bred...skräcksenario!

4. Det bästa du vet:
Självfallet min unge och att göra roliga saker med henne.
Men jag älskar även att lyckas med saker som jag inte trodde innan att jag skulle klara.
Jag älskar känslan av total frihet.
Jag älskar min man.
Jag älskar min mamma.
Jag älskar att koppla av med en bok och en kopp te och en chokladkaka sittandes  i sängen.
Jag älskar mina vänner och att prata i telefon.
 
5. Din dröm inatt:
Jag drömde att jag sov, nej just det var ju en dagdröm.


6. Din dröm/ditt mål:
Att bli färdig lärare så att jag kan hoppa på bibliotekarieutbildningen. Sedan vill jag samarbeta med skolor och motivera ungdomar att läsa mer skönlitteratur. jag skulle även vilja arbeta på ett bokförlag som förläggare, eller starta ett bokförlag med Li.

7. Rummet du är i:
.Är vårt pyssel/data/musik - rum.

8. Din hobby:
Ja då säger jag väl hästar, böcker och film då.

9. Din skräck:
Att dö ung.

10. Vill du vara om 6 år:
Färdigutbildad...
En bättre mamma.
Mer harmonisk.

11. Vart var du igår kväll:
Hemma.

12. Vad du inte är:
Feg.

13. En sak du önskar dig:
Lugn i själen.

14. Var du växte upp:
Kumla, Rala, Örebro.

15. Det sista du gjorde:
När då?

16. Dina kläder:
.Martins mysbyxor, som jag har lurat honom att tro att de är mina. En grå stickad tröja med fejk -mocka på armbågarna.

17. Din TV:
En Andersson platt - tv, 37 tum.

18. Ditt husdjur:
Måns, orange katt av hankön 8 bast.
Melinda, grå, svart och vit melerad katt av honkön, 8 bast.

19. Ditt humör:
Är väldigt labilt.

20. Saknar du någon:
Ja, Lena the one Jonsson som har valt att bosätta sig aplångt bort.

21. Din bil:
En silvergrå (färgen är ju viktig) Hyundai accent, 2000.

22. Något du inte har på dig:
Stringtrosor, ett plagg designat av djävulen.

23. Favoritaffär:
Heaven, men jag har bara råd att shoppa där en gång om året.
Till Eilie köper jag helst Me&I kläder.

24. Din sommar:
Var trevlig och mysig. Mycket barnrelaterade aktiviteter, som sig bör.

25. Älskar någon:
Ja självklart.

26. Favoritfärg:
Lila

27. När skrattade du senast:
För ca 2 minuter sedan.

28. När grät du senast:
Igår.

29. Jag skickar utmaningen vidare till:

Den som känner sig manad

4 kommentarer:

Mamma/Lotta sa...

Det var faktiskt en del jag inte visste om dig. Har kollat lite runt på dina "kömpisar" som svarat på Linns frågor också...ni är så...goa, på nått sätt, allihop.
Många kramar från Mamma/Lotta.

Jempan sa...

Det var gulligt av dig mami. Vad kan det ha varit som du inte visste om mig? Pöss

Mamma sa...

Nu när jag tittade igen så visste jag ju redan allt. Utom att din favoritfärg är lila - fast om jag skulle ha gissat så hade jag nog tippat på lila. Så... jag visste ju allt...som du skrivit om iallafall :) Kramar och ha en bra dag min Älsklingen från Mamma.

Lena sa...

men the one saknar sin partner kanske ännu mer!